کدام شرکت های اینترنتی کم فروشی می کنند؟

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: بررسیهای رگولاتوری درباره کم‌فروشی اینترنت نشان می‌دهد در حوزه ارتباطات ثابت بین 5 تا 8 درصد اختلاف در ارائه حجم بسته‌های اینترنتی وجود دارد.
کد خبر: ۷۴۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷ 07 May 2019

حسین فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه بررسیهای میدانی در برخی اپراتورهای ارتباطات ثابت نشان می‌دهد بین 5 تا 8 درصد مغایرت در حجم بسته‌های درخواستی مشترکین وجود دارد، افزود: بر همین اساس تمامی شرکتها تا 5 درصد و شرکت مخابرات ایران در استان خراسان شمالی، شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) در استان فارس، شرکت پارس آنلاین در استانهای فارس، همدان، کردستان و کرمانشاه، شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات در استان کهگیلویه و بویراحمد، شرکت فناوری ارتباطات شاتل در استان بوشهر، شرکت داده‌پردازی فن‌آوا در استان کهکیلویه و بویراحمد، شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در استان همدان تا 8 درصد کم‌فروشی داشته‌اند و می‌بایست فرایندهایشان را اصلاح و بهینه‌سازی نحوه محاسبه حجم ترافیک را انجام دهند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: شرکتها درباره 5 درصد کم‌فروشی به ملاحظات فنی مانند سرباره ارسال و افت خط اشاره کرده‌اند که این دلایل ارتباطی به مشترکین نداشته و به منظور جلب رضایتمندی مشترکین و حفظ حقوق آنها اپراتورها ملزم هستند این میزان کسری خود را در حجم بسته‌های فروخته شده به مشترکین جبران کنند.

فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه موضوع کم‌فروشی به هر یک از اپراتورها تذکر داده شده، افزود: رگولاتوری نیز بر اجرای این الزامات به طور دقیق نظارت می‌کند و مشترکان درصورت مشاهده تخلف در زمینه کم‌فروشی اینترنت می‌توانند در تماس با سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات 195 یا مراجعه به سایت www,195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنند.

آخرین اخبار