سیلاب در رودخانه های فصلی بخش مرکزی مهریز جاری شد

بخشدار مرکزی مهریز گفت: بر اثر بارندگی های خوب 24 ساعت گذشته، در این شهرستان سیلاب در اغلب رودخانه های فصلی این بخش به خصوص در روستاهای « منشاد، دره، فخر آباد، گل افشان و گهور» دهستان میانکوه در این منطقه جنوبی استان یزد جاری شد .
کد خبر: ۷۲۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷ 26 March 2019

دوشنبه شب گزارش هایی از جاری شدن سیلاب در رودخانه های فصلی مناطق کوهستانی و ییلاقی شهرستان تفت داده شده بود.
مهدی دهقانی زاده بخشدار مرکزی مهریز امروز سه شنبه افزود: به رغم جاری شدن سیل در رودخانه های فصلی تاکنون خسارتی از سوی دهیاری ها، شورای اسلامی و مردم منطقه به بخشداری گزارش نشده است.
بخشدار مرکزی مهریز ادامه داد: اعضای ستاد حوادث غیرمترقبه منطقه در آماده باش کامل هستند و وظایف خود را در قبال مردم و مسافران نوروزی انجام می دهند .
دهقانی زاده از میهمانان نوروزی خواست برای پیشگیری از حوادث احتمالی هنگام سفر به این بخش در مکان های مناسب برای طبیعت گردی استفاده کنند و از حضور در حاشیه رودخانه ها و محل هایی که احتمال جاری شدن خطر سیل وجود دارد، پرهیز کنند.
وی یادآور شد: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در روستاها با همکاری ستاد حوادث شهرستان با آمادگی و هماهنگی در خدمت مردم و مسافران هستند .
از جمعیت 55 هزار نفری مهریز 35 درصد در پنج دهستان ارنان، خورمیزات، تنگچنار، بهادران و میانکوه در 140 روستا زندگی می کنند.
مرکز این شهرستان در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
شهرستان های مهریز، تفت، یزد، اشکذر، میبد و اردکان در پهنه جغرافیایی دشت یزد - اردکان قرار دارد.
65 درصد جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری یزد و اغلب سه هزار و 600 واحد تولیدی و صنعتی استان در این حوزه جغرافیایی مستقرند.
جاده اردکان - یزد و مهریز نقش موثری در برقراری تهران پایتخت ایران با شرق و غرب و شمال و جنوب کشور دارد.
روزانه حدود 400 هزار دستگاه خودرو از جاده های استان یزد تردد می کنند و با توجه به هشدارهای هواشناسی تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی ناشی از بارندگی در استان یزد اتخاذ شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار