احیا باغ‌های فرسوده مرکبات با تسهیلات در مازندران

جهاد کشاورزی مازندران برای نوسازی هر هکتار باغ فرسوده مرکبات بسته به نوع عملیات اصلاح ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کند.
کد خبر: ۷۱۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 22 February 2019

جهاد کشاورزی مازندران برای نوسازی هر هکتار باغ فرسوده مرکبات بسته به نوع عملیات اصلاح ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کند.

 خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، مدیر باغبانی جهادکشاورزی مازندران با بیان اینکه عمر اقتصادی درختان پرتقال بین ۵۰ تا ۶۰ سال است و باغ‌های فرسوده در میزان تولید و کیفیت محصول تاثیر بسزایی دارد، گفت: جهاد کشاورزی استان برای اصلاح باغ‌های فرسوده مرکبات و جایگزینی درختان جوان با درختان قدیمی و آسیب دیده طرح نوسازی باغ‌های فرسوده را آغاز کرده است.
ایزدی افزود: ۲۵ درصد از ۱۱۰ هزار هکتار باغ مرکبات استان باغ‌های درجه سه، قدیمی یا به دلیل سرمازدگی و یخبندان چند سال گذشته دچار آسیب و زوال هستند.
وی با بیان اینکه بیش از ۳۵ هزار هکتار از باغ‌های مرکبات مازندران نیاز به نوسازی و بازسازی دارند، افزود: با نوسازی و جایگزینی آن محصول با کیفیت‌تر، یک دست و مقاوم به سرما می‌توان تولید کرد.
مدیر باغبانی جهادکشاورزی مازندران به بازسازی ۳ هزار هکتار باغ‌های فرسوده مرکبات از آغاز امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: با جایگزینی باغ‌های فرسوده بطور میانگین از هر هکتار باغ مرکبات سالانه ۲۵ تا ۳۰ تن انواع مرکبات برداشت می‌شود.
ایزدی از باغداران مازندرانی خواست تا در ادامه اصلاح و نوسازی باغات مرکبات به رقم جدید نارنگی کلمانتین و پیچ به دلیل بازار پسندی داخلی و خارجی بیشتر توجه کنند.
پرتقال محلی، واشنگتن ناول، خونی، تامسون ناول، والنسیا، بیروتی و نارنگی شامل انشو، کلمانتین، محلی اتابکی، پیچ، یونسی و لیموشیرین، لیموترش مازندرانی، نارنج، دارابی، گریپ فروت و بالنگ از انواع درختان مرکبات استان مازندران هستند.
بخش کشاورزی در مازندران ۲۷ درصد تولید ناخالص داخلی استان را به خود اختصاص داده و ۲۲ درصد اشتغالزایی از بخش کشاورزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار