اهدا کنندگان خون دائم در جهرم علیه هپاتیت Bواکسینه شدند

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان جهرم گفت: 200 نفر از اهداکنندگان مستمر خون متولد 1368و قبل از آن به ‌طور رایگان علیه بیماری هپاتیت B واکسینه شدند.
کد خبر: ۶۶۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 18 October 2018


تابناک فارس به نقل از از ایرنا:عبدالرحمان محتشمی‌فر،افزود: طبق تفاهم‌نامه سازمان انتقال خون ایران و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اهداکنندگان خون متولد 1368 و قبل از آن می‌توانند با مراجعه به مراکز خونگیری پایگاه انتقال خون جهرم و دریافت معرفی‌نامه و مراجعه به حوزه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به‌طور رایگان در سه نوبت علیه بیماری هپاتیت B واکسینه شوند.
وی بیان کرد: نوبت دوم واکسن، یک ماه پس از واکسن مرحله اول و نوبت دوم شش ماه بعد از نوبت اول خواهد بود.
محتشمی فر گفت: اگر انجام واکسیناسیون دقیقا طبق زمان اعلام شده انجام گیرد، اهداکنندگان خون به مدت 10 سال در برابر ابتلا به هپاتیت نوع B مصون خواهند بود.
هپاتیت B نوعی بیماری عفونی ویروسی و عامل آن ویروس HBV است و بیشترین آسیب این بیماری متوجه کبد بیمار است. ویروس این بیماری می‌تواند سبب هر 2 حالت حاد یا مزمن آن شود. در بسیاری از بیماران در ابتدای آلودگی و عفونت اولیه، اثری از نشانه‌های بیماری دیده نمی‌شود. در برخی دیگر شروع و توسعه سریع بیماری با استفراغ، زردی پوست، خستگی، ادرار تیره و درد شکم همراه است.
این نشانه‌ها اغلب یک تا 2 هفته ادامه می‌یابد و به ندرت پیش می‌آید که این عفونت اولیه سبب مرگ بیمار شود و آغاز بروز نشانه های بیماری ممکن است ۳۰ تا ۱۸۰ روز به طول انجامد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار