بررسي طرح تويسركان به عنوان شهردولت الكترونيك

وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات گفت: طرح معرفي تويسركان به عنوان شهر آزمونه براي استقرار دولت الكترونيك مورد بررسي كارشناسانه قرار مي گيرد.
کد خبر: ۶۶۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳ 26 July 2015

وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات گفت: طرح معرفي تويسركان به عنوان شهر آزمونه براي استقرار دولت الكترونيك مورد بررسي كارشناسانه قرار مي گيرد.

محمود واعظي در حاشيه نشست بررسي زير ساخت هاي ارتباطي شهرستان تويسركان در جمع خبرنگاران افزود: نشست امروز پيرو بررسي روند اجراي ۱۴ مصوبه جلسه برگزار شده در دي ماه سال گذشته انجام گرفت.

وي با بيان اينكه بيش از ۷۰ درصد وعده ها و قول هاي داده شده در آن جلسه در طول ۶ ماه گذشته محقق شده است اظهار کرد: شهرستان تويسركان در بخش ارايه خدمات تلفن ثابت هيچ مشكلي ندارد.

واعظي ادامه داد: ۶۶ روستاي سطح شهرستان تويسركان برخوردار از اينترنت هستند كه تا پايان سال ۹۴ اين تعداد به ۱۰۰ روستا

افزايش مي يابد و در هفت يا هشت روستاي باقي مانده نيز با توجه به جمعيت خانوارهاي آن در صورت درخواست به دنبال ارايه خدمات اينترنتي هستيم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تاكيد كرد: با توجه به اينكه مطالبات مردم افزايش يافته است ما نيز به دنبال كيفيت بخشي به خدمات ارائه شده هستيم.

واعظي در رابطه با پهناي باند اينترنت ارائه شده در تويسركان گفت: يك هزار مگا بايت پهناي باند به شهرستان تويسركان تخصيص داديم كه در حال حاضر تنها از ۳۰۰ مگا بايت آن استفاده مي شود و مي طلبد اپراتورها و شركت ها در اين بخش فعال تر وارد شوند.

وي عنوان كرد: به درخواست مفتح نماينده مردم تويسركان در مجلس شوراي اسلامي و با توجه به اينكه تويسركان مهد فرهنگ و برخوردار از افراد تحصيل كرده بسيار است تصميم بر آن است تا پس از بررسي هاي لازم شهرستان تويسركان به عنوان پايلوت دولت الكترونيك در استان مطرح شود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات همچنين ارايه خدمات لازم به شهرك هاي صنعتي و مراكز آموزش عالي در شهرستان تويسركان

در راستاي بهره مندي بيشتر از خدمات اينترنتي و فيبرنوري براي افزايش سرعت از سوي وزارتخانه و شركت ها را نيز ضروري دانست.

واعظي گفت: همچنين به درخواست نماينده مردم تويسركان و نظر به اينكه تعدادي از شهرستان هاي استان از نسل سوم همراه اول

برخوردار هستند ضروري به نظر مي رسد كه تويسركان نيز تا پايان سال ۹۴ از خدمات اين حوزه بهره مند شود.

ايرنا ­ طرح معرفی تويسرکان به عنوان شهر آزمونه دولت الکترونيک بررسی می شود .

وي به تأمين زيرساخت هاي لازم براي پهناي باند تا پايان سال ۹۴ نيز اشاره كرد و گفت: هيچ محدويتي براي ارائه پهناي باند اينترنت مورد نياز مراكز دولتي و عمومي وجود نخواهد داشت.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: همچنين زيرساخت هاي لازم براي ترابرد پذيري و جابجايي شماره تلفن بين اپراتورها نيز تا نيمه اول سال آينده انجام خواهد شد.

واعظي تصريح كرد: ترابردپذيري به خدماتي گفته مي شود كه براساس آن مشتركان هر اپراتوري مي توانند با حفظ شماره و پيش شماره خود، اپراتور خود را تغيير دهند و به جمع مشتركان اپراتور ديگري ملحق شوند.

وي افزود: تا پايان امسال زيرساخت هاي استان همدان از نظر فيبر نوري، انتقال و پهناي باند به گونه اي گسترش مي يابد كه هيچ شركت و اپراتوري با هيچ گونه محدوديتي روبرو نشود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار