برداشت 1500 تن کنجد از مزارع مهر

رئیس اداره تولیدات گیاهی و دامی مدیریت جهاد کشاورزی مهر اعلام کرد: برداشت کنجد در این شهرستان از نیمه شهریور آغاز شده و تا پایان مهر ادامه دارد و پیش بینی می کنیم 1500 تن از این محصول برداشت شود.
کد خبر: ۶۶۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 07 October 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمد محمودی افزود:یک هزار هکتار کنجد در شهرستان مهر کشت شد که آماده سازی کشتزارها برای کشت کنجد بلافاصله پس از برداشت محصول توسط برخی از کشاورزان انجام گرفت و نیمی از کشاورزان در سطح 500 هکتار بدون عملیات خاک ورزی در بقایای کشت گندم اقدام به کشت کردند.
وی ادامه داد: کنجد تولیدی شهرستان مُهر افزون بر استان فارس در استان های بوشهر، قم، یزد، کرمان، اصفهان و ... به صورت محصولات فرآوری شده مثل ارده، روغن کنجد، حلوا شکری، حلوا ارده، شیرینی و ... مصرف می شود و کاربرد دارد.
محمودی افزود: ارقام غالب کشت شده در شهرستان مهر شامل داراب 14، دشتستان، صفی آباد و ارقام محلی است و با توجه به مصرف کم بذر و همچنین کشت در بقایای گیاهی،هزینه کاشت و داشت کمی دارد و عمده هزینه تولید این محصول مربوط به مرحله برداشت است که نیاز است شد مراکز تحقیقات بر روی ارقام با قابلیت هم زمان رسی و یا ماشین های برداشت همکاری لازم را داشته باشند.
شهرستان مهر در جنوب استان فارس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار