از مصرف داروی والزارتان خودداری کنید!

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا بیان کرد: داروی والزارتان تولیدی هفت شرکت از داروخانه های شهرستان فسا جمع آوری شده است.
کد خبر: ۶۳۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ 25 July 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: دکترمریم بهمنیار گفت: جمع آوری این داروها که تولیدی هفت شرکت داروسازی است با همکاری داروخانه های شهرستان فسا انجام شده و بیمارانی که والزارتان مصرف می کنند برای تغییر دارو باید به پزشک یا داروساز مراجعه کنند.
بهمنیار گفت: این دارو برای کنترل فشارخون و پیشگیری از نارسایی قلبی تجویز می شود و با توجه به گزارش جمع آوری داروی والزارتان از بازار دارویی 23 کشور اتحادیه اروپا و بررسی های انجام گرفته در سطوح آژانس ها و دستگاه های نظارتی بین المللی و احراز مشکل کیفی و وجود ناخالصی پیش بینی نشده در ماده اولیه تولیدی والزارتان شرکت Zhejiang Huahai کشور چین، این دارو از سطح داروخانه ها جمع آوری شد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا افزود: داروی اغلب شرکت های تولیدی ایران از سلامت کافی برخوردار است و با توجه به اطلاع رسانی به داروخانه ها، موارد ناسالم جمع آوری شده است.
وی اضافه کرد: جمع آوری داروی ضد فشار خون والزارتان تولیدی شرکت های حکیم، جالینوس، داروپخش، ابوریحان، اوه سینا، پورسینا و شرکت داروسازی دکترعبیدی،از داروخانه ها جمع آوری شده است.
این مقام مسوول از مصرف کنندگان درخواست کرد از مصرف داروی والزارتان تولیدی شرکت های ذکر شده خودداری و برای تغییر دارو به پزشک یا داروساز مراجعه کنند.
وی بیان کرد: بررسی منظم داروها و جمع آوری موارد ناسالم احتمالی از سطح عرضه، یک روند عادی در تأمین سلامت دارویی کشورهاست و در مورد داروی والزارتان نیز مصرف کنندگان می توانند بدون نگرانی، داروی جایگزین خود را از داروخانه ها خریداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار