طرح نشاط معنوی در بوشهر آغاز شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی در بوشهر آغاز شد.
کد خبر: ۵۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶ 01 July 2015
تابناک بوشهر: حجت الاسلام مرتضی محمدیان روزچهارشنبه درجمع خبرنگاران افزود: امسال 36 پایگاه مجری طرح نشاط معنوی در استان بوشهر برای اجرای برنامه ها راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: در طرح نشاط معنوی برنامه های روخوانی، روان خوانی و حفظ قرآن، نقاشی، خیاطی، برنامه های ورزشی و اردوی زیارتی و سیاحتی برای پنج هزار و 310 دانش آموز برگزار می شود.

محمدیان اضافه کرد: همچنین درقالب طرح ضیافت الهی در40 بقعه از بقاع متبرکه مراسم مناجات، انس با قرآن، جزخوانی، افطاری، جشنهای کریم اهل طاها و آیین شب های قدر برگزار می شود.

وی، اعزام مبلغ، نشست همدلی روحانیون شیعه و سنی در عسلویه و برپایی محافل انسی با قرآن با حضور قاریان مصری را از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر عنوان کرد.

محمدیان با تاکید براین که در درآمد موقوفات هیچ دخل و تصرفی نداریم اضافه کرد: درآمد موقوفات براساس نیت وافقان درهر بخش مشخص هزینه می شود.

وی خرید سه هزار و 500 جلد قرآن و سه هزار بسته آموزشی برای دانش آموزان بی بضاعت و نیاز را از دیگر برنامه های اوقاف عنوان کرد.

محمدیان با اشاره به این که استان بوشهر دانشکده علوم قرآنی ندارد گفت: درصددیم با شش میلیارد ریال بقعه عاشوری بازسازی و به مرکز امور قرآنی تبدیل شود.

وی یادآور شد: هم اکنون 398 بقعه ثبت شده و 469 موقوفه و نزدیک به سه هزار و 900 رقبه در استان بوشهر وجود دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار