برگزاری کنگره سرداران و ۴۷۷ شهید شهرستان شبستر در سال جاری

آرامش فعلی کشورمان را مدیون شهدا و رهبری های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هستیم

سید سعید کاشانی فرماندار شهرستان شبستر با اعلام برگزاری کنگره سرداران و ۴۷۷ شهید شهرستان شبستر در طی سال جاری گفت:آرامش فعلی کشورمان را مدیون شهدا و رهبری های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هستیم و شهدا میراث گرانقدر نفیس و اعتقادی هستند که خود را در مسیر کربلا قرار داده اند و می توانند فضا را عطرآگین کنند.
کد خبر: ۵۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 28 June 2015
وی ادامه داد: ما به شهدا نیازمندیم و این نیاز مقطعی نبوده و هر لحظه که نفس می کشیم به برکت شهدا می باشد و شهدا افراد بزرگی هستند که در این مسیر قرار گرفته اند وامیدواریم با برگزاری کنگره هویت و تاریخ مان تقویت شود .

کاشانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهارکرد:اکنون پیام انقلاب اسلامی به سایر کشورها  صادر شده است و  کشورهایی که به دنبال ازادی و استقلال هستند از انقلاب اسلامی الهام میگرند.

فرماندار شبستر با اشاره به ظرفیت ها و استعداد های این شهرستان تصریح کرد:شبستر یکی از شهرستان های اعتقادی و فرهنگی هستند  وشهدا نیز از آوازه های این شهرستان هستند و طی سال های اخیر یادواره های مختلفی برای گرامیداشت یادوخاطره شهدا برگزار شده و جامعه بهره مند شده است و برای اینکه در سال جاری بهره بیشتر از فرهنگ شهدا بگیریم توسط فرماندهی سپاه ناحیه شبستر پیشنهاد برگزاری این کنگره داده شده و کنگره گرامیداشت سرداران و ۴۷۷ شهید شهرستان شبستر در سال جاری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری این کنگره افزود: ستاد برگزاری کنگره سرداران و ۴۷۷ شهید شهرستان شبستر تشکیل شده و کمیته های مختلف از جمله فرهنگی،اجتماعی راه اندازی شده است و در برگزاری این کنگره باید از از پتانسیل های فرهنگی و علمی شهرستان  استفاده کنیم تا بتوانیم کنگره را به صورت وسیع برگزار کنیم .

فرماندار شبستر اضافه کرد:در شهرستان شبستر بستر مشارکت مردم خصوصا در حوزه فرهنگی و اقتصادی فراهم است و در سال گذشته در ارتباط با ساماندهی گلزار شهدا شاهد تحول بودیم و ۵۰۰ میلیون در ساماندهی گلزارهای شهدا هزینه شد و این یکی از دستاوردهای مهم بود .

کاشانی با اشاره به تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در شهرهای سیس و خامنه در اواخر سال ۹۳ خاطرنشان کرد:با ورود شهدای گمنام به شهرستان حال و هوای ایثار و شهادت در جامعه عطرآگین شد وحماسه حضور مردم  در مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا رقم خورد و این نشانگر این است که  زیر ساخت های اعتقادی و فرهنگی شهرستان برای برگزاری کنگره آماده شده است.

وی با بیان اینکه توطئه های مختلف دشمن نقش برآب شده است اظهارکرد:چون توطئه های دشمن خنثی شده به جنگ نرم ورود کرده است  و لی فرهنگ ما نشان داده که جامعترین فرهنگ است و اگر میراث گرانقدر شهدا در جامعه باز شود جنگ نرم در جامعه تاثیرگذار نخواهد بود .

فرماندار شبستر در بخش پایانی سخنان خود گفت: برگزاری کنگره سرداران و۴۷۷ شهید شهرستان شبستر مربوط به قشر خاصی نمی باشد بلکه  متعلق به همه مردم است و باید همه اقشار مختلف مردم و نهادهای فرهنگی و تربیتی شهرستان با تمام امکانات  خود پای کار بیایند و مسابقات و نشست های مختلف فرهنگی در مدارس و دانشگاه هابرگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار