انتخابات نماد همدلی و همزبانی است

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر گفت: مشارکت پرشور مردم در انتخابات هفتم اسفند نمادی از همدلی و همزبانی در جامعه ایرانی است.
کد خبر: ۵۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 26 June 2015
تابناک بوشهر: فتح الله حقیقی روز جمعه در برنامه گفت وگو شبکه استانی صدا و سیمای بوشهر افزود: مردم با حضور هوشمندانه خود در عرصه انتخابات بر اقتدار و ثبات نظام جمهوری اسلامی می افزایند.

وی تصریح کرد: انتخابات نمونه اراده ملی در صحنه سیاسی و اجتماعی است و براساس تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب انتخابات صحنه حضور و مشارکت پرشور همه سلایق و گروهها است.

وی اظهار کرد: برگزاری انتخاباتی سالم براساس قانون، رعایت اصل بی طرفی، رقابتی بودن انتخابات، اجرای قانون از سوی ذینفعان، برقرای امنیت انتخابات و ایجاد فضایی بانشاط وعاری ازهرگونه تنش از اهداف ما در انتخابات است.

حقیقی گفت: از 28 آذر تا چهار دی زمان ثبت نام کاندیداها و از 26 آذر تا دوم دی ثبت نام خبرگان رهبری انجام و هفتم اسفند 94 نیز انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار می شود.

وی یادآور شد: براساس دستور استاندار ستاد انتخابات و هفت کمیته آن در استانداری تشکیل و فعالیت خود را شروع کرده اند و مانند همین ستادها در شهرستانها به ریاست فرمانداران تشکیل شده است.

حقیقی با اشاره به مشارکت 84 درصدی مردم استان بوشهر در انتخابات سال 92 گفت: انتظار داریم مردم بوشهر امسال نیز با مشارکت بیشتر خود انتخاباتی باشکوهتر از گذشته رقم بزنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر با اشاره به سال همدلی و همزبانی گفت: یکی از مفاخر پیروزی انقلاب اسلامی از بین رفتن گسست بین ملت و دولت بود.

حیقیقی با اشاره به تاکید امام راحل که مواظب باشید هیچ زاویه ای بین ملت و دولت ایجاد نشود، افزود: رهبر معظم انقلاب حکیمانه و هوشمندانه برای حذف شیطنت بیگانگان و ارتباط وثیق بین دولت و ملت امسال را سال همدلی و همزبانی نامگذاری کردند.

وی تصریح کرد: رابطه اعتقادی و تکریم مردم در عمل از مقومها و شرطهای ارتباط دولت و ملت است که باید در عمل احساس شود.

حقیقی با بیان اینکه مردم از وعده توخالی ناراضی هستند گفت: مردم ما اینقدر بزرگوارند که اگر به آنان بگوییم به دلیل شرایط خاص دولت بخشی از خواسته شما را می توانیم عملی کنیم می پذیرند.

وی با تاکید براینکه رابطه ملت و دولت باید اعتمادی باشد، افزود: مردم می دانند دولتی که برآمده از اراده این ملت است، امروز مال همه ملت است و باید زمینه ای برای اجرای سیاستهای دولت فراهم شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر در خصوص رابطه دولت با منتقدان نیز اضافه کرد: ما به عنوان دولتیها حق نداریم کسانی که از ما انتقاد می کنند را تخریب، بدگویی، تهدید و تحقیر کنیم.

وی یادآور شد: منتقدان بدانند اگر می خواهیم همدلی و همزبانی در عمل ایجاد شود بایستی این انتقاد همراه با اصلاح امور باشد نه با هدف لجاجت، انتقام و انحراف امور باشد.

حقیقی با تاکید براینکه منتقدان مصالح و منافع ملی را در نظر داشته باشند گفت: منتقدان بدانند انتقاد سالم و سازنده باید همراه با پیشنهاد باشد چون زیرسوال بردن خدمات دولت زیرسوال بردن خدمات نظام است.

وی یادآور شد: اعتماد، رضایت و مشارکت سه مقوم اصلی در رسیدن به همدلی و همزبانی است.

حقیقی بیان کرد: تلاش کنیم کارها و خواسته هایمان را از جایگاه شخصی و جناحی ارتقا دهیم و به سوی منافع و مصالح ملی حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: به واسطه همدلی و همزبانی کشور از سراشیبی و گردنه های بزرگی عبور کرده و نه تنها از اقتدارش کاسته نشده بلکه بر اقتدار آن نیز افزوده شده است.

حقیقی خطاب به سخنرانان نیز گفت: سخنرانان موافق و منتقد به گونه ای سخنرانی کنند که حاصل آن امیدواری، شادابی، شفافیت و یاس زدایی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مواد مخدر افزود: مواد مخدر یک آسیب اجتماعی و دغدغه همه مردم و دولت است که با فرافکنی و سیاه نمایی قابل حل نیست.

حقیقی بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر تنها به وسیله قوه قضاییه و نیروی انتظامی انجام نمی شود بلکه برای مبارزه با این بلای خانمانسوز به عزم ملی و مشارکت مردم و نهادهای مدنی در کنار دولت نیاز است.

وی با اشاره به کشفیات 95 درصدی مواد مخدر در استان بوشهر گفت: استان بوشهر جزو سه استان موفق در راستای امنیت و جزو پنج استان برتر در برخورد با آسیب اجتماعی است.

حقیقی همچنین با اشاره به کنگره رییسعلی دلواری گفت: برای تکریم شهید رییسعلی دلواری از مبارزان استان بوشهر در عرصه استعمار و استکبار روز 12شهریور تجلیل از این شهید انجام و در پاییز نیز به تحلیل شخصیت این شهید پرداخته می شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار