مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان:

موقوفه خواری در استان اردبیل متوقف شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: تلاش های صورت گرفته برای احیا ،نگهداری و حفاظت از موقوفات نتیجه داده و از موقوفه خواری در استان جلوگیری شده است.
کد خبر: ۵۲۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳ 20 November 2017
به گزارش تابناک اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی روز دوشنبه به مناسبت دهه وقف در نشست خبری با خبرنگاران اردبیل افزود: موقوفات مخروبه و یا موقوفاتی که به لحاظ حقوقی مشکل داشتند ساماندهی و تعیین تکلیف شدند بطوریکه در سال جاری 100 هکتار زمین موقوفه در قالب 751 رقبه در کاربری های مختلف اخذ سند و از متصرفان خلع ید شده است.
وی بااشاره به میزان تعیین تکلیف زمین های موقوفی در سه سال اخیر بیان کرد: در سه سال اخیر یک هزار و 700 هکتار زمین در کاربری های مختلف تعیین تکلیف و اخذ سند شده است .
وی بابیان اینکه اوقاف استان توجه ویژه ای به حفاظت از موقوفات دارد افزود:این اداره کل علاوه بر حفاظت و احیای موقوفات اهتمام بیشتری در عمل به وقف نامه واقف داشته است و آنچه که در وقف نامه آمده به همان صورت در جای خودش مدیریت شده است .
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از ثبت20 وقف در استان خبر داد و افزود: امسال 20 وقف اعم از موقوفات انتفاعی و منفعتی به ثبت رسیده که این آمار در سال گذشته 33 وقف بود .
قیامی با اشاره به تشکیل واحد مشاوره واقف و خیران در اردبیل بیان کرد: تشکیل این واحد با هدف اولویت بندی واقف ها و ارجحیت مسائل فرهنگی و قرانی در وقف ها انجام گرفته است .
وی در باره ساماندهی امامزاده سید صدرالدین اردبیل گفت: در فاز اول این طرح احداث طبقه فوقانی به مساحت 800 مترمربع متشکل از سالن چند منظوره مدنظر بود که عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده و فازهای بعدی هم در آینده اجرا می شود .
وی هزینه ساماندهی این مجموعه را 15میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تلاش براین است تا با کمک خیران و اعتبارات دولتی این هزینه تامین شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد : 17 امام زاده در استان شناسایی شده که لازم است برای ساماندهی آنها زیر ساخت های لازم فر اهم شود.
وی گفت: در دهه وقف از 25 آبان تا پنجم آذر 30 عنوان برنامه از قبیل همایش یاوران وقف با مشارکت آموزش و پرورش و هم اندیشی با استادان و بازدید از امامزاده ها در استان اردبیل برگزار می شود.
تاکنون 565 موقوفه در استان اردبیل به ثبت رسیده است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار