اسلام کسب علم و دانش را برای زنان جایز دانسته است

کد خبر: ۵۱۵۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 28 October 2017
 امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: اسلام به زن قدر و منزلت داده و کسب علم و دانش را برای آنان جایز دانسته است.
مولوی عبدالصمد کریم زایی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت ایرانشهر به جایگاه زن از دیدگاه اسلام پرداخت و اظهار داشت: اسلام آموختن علم و دانش و نیل به مدارج عالیه اجتماعی، علمی، فرهنگی و سیاسی را بر زنان مجاز دانسته است و پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) با یک جمله زیبا و رسا خط بطلانی بر تمامی طرز تفکرهای جاهلی کشیده و فرموده است: ” طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه ” یعنی کسب علم و دانش بر همه مسلمانان چه مرد و چه زن واجب است.
وی افزود: اسلام به زن قدر و منزلت داده است در صورتی که تا قبل از زمان پیامبر(ص) این طور نبوده است.
وی گفت: اسلام برای زن احترام قائل است و او را چون انسان کاملی می‏داند که مکتب ساز و تربیت کننده است.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر بیان کرد: در ادیان دیگر زن از ارث محروم است و به عنوان کالا مورد معامله قرار می گیرد اما اسلام برای زن حرمت قائل و جایگاه ویژه ای به او داده است.
مولوی کریم زایی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران احکام اسلامی جاری است بطوری که یک زن غیر مسلمان اگر وارد کشور شود باید حجاب و پوشش اسلامی داشته باشد.
وی گفت: اگر زنان و دختران می خواهند در دنیا و آخرت رستگار شوند حضرت زهرا( س) را الگوی خود قرار دهند و حجاب اسلامی داشته باشند زیرا زینت زن حفظ حجاب است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار