ابراز تاسف کمیسیون آفریقا از فرمان ضد مهاجرتی ترامپ

کمیسیون آفریقا روز سه شنبه از اقدام دولت آمریکا در گنجاندن نام چاد در فهرست کشورهایی که با حکم ضد مهاجرتی ترامپ تحریم شده اند، به شدت ابراز تاسف کرد و این اقدام آمریکا را ناعادلانه دانست.
کد خبر: ۵۰۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 27 September 2017
به گزارش تابناک : کمیسیون آفریقا که نهاد اجرایی اتحادیه آفریقا محسوب می شود روز سه شنبه پس از نشست مشترک با مسئولان نیروی واکنش مشترک چند ملیتی که بر ضد بوکو حرام تشکیل شده است، با انتشار بیانیه ای تاکید کرد در خصوص تهدیدهای تروریستی، نگرانیهای آمریکا را درک می کند اما معتقد است که برای پیدا کردن یک راهکار مشترک و موثر برای چالش جهانی تروریسم، همکاری و تعهد همه کشورها ضروری است. 
کمیسیون اروپا در بیانیه خود تاکید کرد با توجه به نقش مهمی که چاد در مبارزه با تروریسم در حوزه دریاچه چاد، شمال مالی و همچنین منطقه ساحل و صحرای آفریقا ایفا می کند، ممنوع کردن ورود اتباع چاد به خاک آمریکا مطابق با حکم ضدمهاجرتی دونالد ترامپ اقدامی غیرقابل توجیه است.
چاد در سالهای اخیر پیوسته هدف حملات تروریستی بوکو حرام بوده و علاوه بر این که در نیروی مشترک پنج کشور منطقه ساحل بر ضد تروریسم فعالیت می کند در مبارزه با گروههای تروریستی در شمال مالی نیز حضور دارد با این حال دونالد ترامپ روز یکشنبه بدون توجه به این مسئله این کشور آفریقایی را به همراه کره شمالی و ونزوئلا در فهرست تحریمهای مهاجرتی وارد کرد. دونالد ترامپ در توجیه تصمیم تنبیهی خود بر ضد چاد اعلام کرد این کشور آفریقایی در زمینه مبارزه با تروریسم با دولت آمریکا همکاریهای لازم را به عمل نمی آورد و آن طور که شایسته است در زمینه امنیتی و مبارزه با تروریسم به تبادل اطلاعات نمی پردازد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ادیس ابابا، کمیسیون آفریقا همچنین در بیانیه خود از این که نام سودان از فهرست تحریمهای مهاجرتی آمریکا حذف شده است استقبال و از عادی شدن روابط سودان و آمریکا ابراز خرسندی کرد.
کمیسیون آفریقا افزود تردد آزاد و قانونی افراد رکن اصلی یک رابطه قوی میان دو قاره آفریقا و آمریکا است بنابراین بهتر است واشنگتن و کشورهای آفریقایی که مشمول تحریمهای مهاجرتی ترامپ واقع شده اند (چاد، سومالی و لیبی)، برای حل اختلافات خود به گفتگو روی آورند.






منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار