به گزارش تابناک : اولین بار در اوایل سال 2017 بود که مطلبی در مورد اقدام پژو برای تولید 208 الکتریکی در یک رسانه آلمانی منتشر شد. اکنون به نظر میرسد که این هاچبک پاک در نمایشگاه ژنو 2018 برای اولین بار به صورت عمومی حضور پیدا کرده و پس از آن در اواخر سال 2018 یا اوایل سال 2019 عرضه خواهد شد.
این خودرو از پلتفرم CMP استفاده خواهد کرد. همچنین از این پلتفرم برای نسل بعد 208 نیز استفاده خواهد شد و در واقع، محصول مشترک پژو با خودروساز چینی دانگفنگ موتورز است. نام این پلتفرم برای خودروهای الکتریکی e-CMP است و گروه PSA قول داده که محدوده مسافتی آن حداقل 450 کیلومتر باشد. قرار است چهار مدل الکتریکی با استفاده از e-CMP ساخته شود که اولین آنها در اوایل 2019 عرضه میشود.
اتوموتیو نیوز به نقل از مدیران پژو نوشته که 208 اولین قدم آنها در راستای الکتریکی کردن خط تولید پژو است. قرار است که در سال 2019 نیز برند DS، مدل کراسبک DS 3الکتریکی را عرضه کند و پس از آن، پژو دومین خودروی الکتریکی خود را که احتمالا مدل 2008 است، در سال 2020 روانه بازار خواهد کرد. البته پژو نمیخواهد به خودروهای تمامالکتریکی بسنده کند و قصد دارد با استفاده از پلتفرم EMP2، محصولات "پلاگاین هیبریدی" نیز بسازد. کراسبک DS 7با استفاده از این پلتفرم در قالب نسخه "پلاگاین هیبریدی" در سال 2019 عرضه میشود و دو مدل پژو 3008 و اوپل گرندلند X نیز صاحب نسخههای "پلاگاین هیبریدی" میشوند.
گروه PSA قصد دارد تا سال 2023، 80 درصد از محصولات خط تولید خود را الکتریکی کند. سرزمین مادری گروه PSA یعنی فرانسه، از سال 2040، فروش خودروهای احتراقداخلی را ممنوع خواهد کرد.