در آذربايجان شرقي؛

تسهيلات صندوق پس‌انداز مسکن با سود 14 درصد پرداخت مي‌شود

به گزارش خبرنگار ما، مهدی احمدی چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشریح جزئیات طرح مسکن یکم بانک مسکن گفت:در این طرح بدلیل استفاده از منابع سپرده، مردم بدون اثر تورمی و با پس انداز صاحب مسکن می شوند که سقف پرداختی این وام در تهران ۸۰ میلیون تومان، شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۶۰ میلیون تومان و شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر ۴۰ میلیون تومان است.
کد خبر: ۴۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۲ 18 June 2015
مدير امور شعب بانک مسکن در آذربايجان شرقي با اشاره به آغاز افتتاح حساب صندوق پس‌انداز مسکن يکم (خانه اولي‌ها) در استان، گفت: تسهيلات اين صندوق با نرخ سود 14 درصد به واجدان شرايط پرداخت مي‌شود.

وی شرط‌های اعطای این وام را این طور بیان کرد، شرط اول این‌ است که متقاضیان از هیچ بانکی وام خرید، ساخت یا تعمیر مسکن دریافت نکرده باشند؛ طبق شرط دوم متقاضیان پیش از این امکانات دولتی مسکن از هیچ نهاد و سازمانی نگرفته باشند؛ شرط سوم این‌که متاهل یا سرپرست خانوار باشند؛ و چهارم اینکه این تسهیلات به واحدهایی که کمتر از هفت سال از تاریخ صدور پروانه ساخت و سه سال از تاریخ صدور پایان کار نگذشته باشد، تعلق می‌گیرد.

احمدی با اعلام اين که تسهيلات اين صندوق پس از يک سال سپرده‌گذاري تعلق مي‌گيرد، اظهارکرد: سقف تسهيلات اين صندوق براي خانه اولي‌ها در شهرهاي با جمعيت بيش از 200 هزار نفر همچون تبريز 600 ميليون ريال و در شهرهاي کمتر از 200 هزار نفر 400 ميليون ريال است.

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی گفت: متقاضی می بایست برای دریافت وام مبلغ ۳۰ میلیون تومان به مدت یک سال در نزد بانک مسکن بدون تخصیص سود سپرده گذاری کند و پس از یک سال سقف وام تهیه مسکن را با سود ۱۴ درصد و بازپرداخت ۱۴۴ ماهه دریافت کند.

احمدي با اشاره به اين که محدوديت سهميه‌اي براي استان‌ها لحاظ نشده است، يادآوري کرد: خانه بايد نوساز باشد به صورتي که از زمان صدور جواز بيش از هفت سال و از زمان اخذ پايان کار بيش از سه سال نگذشته باشد.

مدير امور شعب بانک مسکن در آذربايجان شرقي گفت: متقاضيان استفاده از تسهيلات صندوق پس‌انداز مسکن يکم مي‌توانند از 100 ميليون ريال تسهيلات جعاله اين بانک با نرخ سود 21 درصد هم استفاده کنند.

تجميع امتياز صندوق پس‌انداز مسکن يکم با اوراق گواهي حق تقدم استفاده از تسهيلات مسکن در حال حاضر امکان‌پذير نيست، ولي؛ دارندگان حساب پس‌انداز در بانک مسکن که از مدت افتتاح حساب آن‌ها بيش از يک سال گذشته باشد، مي‌توانند حساب خود را در اين صندوق تجميع کنند.

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی از آمادگی ۶۶ شعبه این بانک در استان برای ارائه تسهیلات به متقاضیان طرح مسکن یکم خبر داد.

احمدی با اشاره به اینکه محدودیت سهمیه‌ای برای استان‌ها لحاظ نشده است، گفت: این طرح به دلیل استفاده از منابع سپرده مردم اثر تورمی نخواهد داشت و مردم به شیوه پس‌انداز صاحب مسکن خواهند شد.

احمدی بار دیگر تاکید کرد: سقف فردی تسهیلات خرید مسکن به خانه اولی‌‌ها از محل این طرح در «شهر تهران»، «شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعیت» و «سایر مناطق شهری» به ترتیب به میزان 800، 600 و 400 میلیون ریال با نرخ سود 14 درصد تعیین شده است.

احمدی در پایان با بیان اینکه در هفته گذشته ۱۲۰ نفر در استان و سه هزار نفر در کل شعب کشور در این طرح سپرده گذاری کرده اند، گفت: این وام قابل نقل و انتقال به افراد درجه یک خانواده است و همه ۶۶ شعبه بانک مسکن در سطح آذربایجان شرقی آماده ارائه خدمت در قالب این طرح هستند

وی در بخش دیگری از سخنان خود معوقات بانکی این بانک را چهار درصد اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار