امام جمعه دامغان:

۵۸ مسجد در دامغان وجود دارد/ مسجد محور اصلی انقلاب

امام جمعه دامغان با بیان اینکه در شهرستان ۵۸ مسجد وجود دارد، گفت: در تمامی این مساجد و طی سه نوبت صبح، ظهر و مغرب و عشاء فریضه نماز جماعت اقامه می شود.
کد خبر: ۴۸۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ 22 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت الاسلام سید محمد حسینیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ۵۸ مسجد در دامغان وجود دارد، تاکید کرد: باید از توان و ظرفیت مساجد برای پیشبرد اهداف فرهنگی استفاده شود همچنین در این راستا آنطور که باید نتوانستیم از ظرفیت این مکان های با ارزش و مقدس به خوبی بهره برداری و استفاده کنیم که این یک خلا بزرگ بوده و باید برطرف شود.

حجت الاسلام سید محمد حسینیان امام جمعه دامغان - کراپ‌شده

وی افزود: در مساجد ما باید سبک زندگی اسلامی، حفظ وحدت و اخلاق دینی و اسلامی را به مردم آموخت و از ورود دعواهای سیاسی به این اماکن که خانه خدا است پرهیز شود.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه محراب مساجد برای حرکت انقلاب و منبر مساجد محتوا و ماهیت انقلاب اسلامی و ملت ایران را نشان می دهد، تاکید کرد: مساجد در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار هستندو مساجد ما در حرکت های اجتماعی، اعتقادی و حتی سیاسی حرف اول را می زنند و جمعیت مساجد موتورحرکت جامعه اسلامی و انقلاب ما بوده است.

حسینیان با بیان اینکه هیئت امنا، ائمه جماعات، پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با هم هماهنگ و متحد باشند، اظهار داشت: متاسفانه این نقش و هماهنگی و اتحاد کم رنگ شده و هیئت امنا، ائمه جماعات، پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد باید تلاش کنند این اتحاد را پررنگ سازند.

وی افزود: مساجد می تواند به محلی برای تربیت نیروی های بسیجی، ورزشگاهی و برای تربیت پهلوانان و کتابخانه برای تربیت صاحبان فکر و اندیشه تبدیل شود.

امام جمعه دامغان گفت: مسجد محل توحید، عبادت، دینداری و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و خداوند متعال و انبیا نیز ارزش و اهمیت خاصی نسبت به مساجد قائل بودند و حضور مومنان در نمازهای جماعت مساجد توفیق الهی بر بندگان است که موجب حفظ فرد از عذاب آخرت می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار