شناخت ناکافی جامعه از کانون پرورش فکری

کد خبر: ۴۷۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳ 09 August 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با اشاره به فعالیت 24 مرکز کانون پرورش فکری در این استان، گفت: متاسفانه به دلیل نبود عزمی از سوی مسئولان اشکذر، این شهرستان فاقد مرکز است و خدمات کانون به کودکان اشکذری از طریق مینی‌بوس و به صورت سیار ارائه می‌شود.

«عباسعلی دانافر»  در آیین تجلیل از خبرنگاران همیار کانون که بمناسبت هفدهم مردادماه روز خبرنگار برگزار شد، نقش رسانه‌ها به عنوان رابط بین مردم و مسئولان را بسیار مهم و حیاتی خواند و تلاش‌های صورت گرفته توسط رسانه‌ها برای اطلاعرسانی شفاف و انعکاس مشکلات جامعه به مسئولان را مورد قدردانی قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به گذشت بیش از پنج دهه از عمر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشورمان، یکی از بزرگترین مشکلات در این حوزه را عدم شناخت جامعه نسبت به کانون و فعالیت‌های کانون ذکر کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از مردم نه تنها از کانون شناختی ندارند بلکه گاهی حتی آن را با دیگر نهادها و دستگاه‌ها نیز اشتباه می‌گیرند.

وی متذکر شد: البته باید به این موضوع نیز اذعان داشت که بزرگترین  امتیاز و برگ برنده کانون تاکنون نیز اعتماد مردم به کانون بوده است.

دانافر با بیان این که کانون پروروش فکری تنها نهاد فرهنگی است که به طور تخصصی در حوزه کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند، گفت: یکی از رسالت‌های مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شناسایی استعدادها و رشد همه جانبه کودکان و نوجوانان اعم از رشد اخلاقی،‌ عاطفی، اجتماعی، علمی و آموزشی است.

وی با بیان این که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پذیرایی کودکان رده‌های سنی 6 تا 17 سال است، گفت: در حال حاضر کانون پرورش فکری استان با داشتن 24 مرکز دارای هشت تا 10 هزار عضو ثابت(دو مرتبه مراجعه در هفته) و غیرثابت است.

این مسئول با تاکید بر این که شهرستان اشکذر تنها شهرستان فاقد مرکز کانون پرورش فکری  در استان است، تصریح کرد: عملیات عمرانی ساختمانی از چند سال پیش در این شهرستان برای ایجاد مرکز پرورش فکری شروع شده ولی علی‌رغم پیشرفت 40 درصدی آن، عزمی از سوی مسئولان اشکذر برای ادامه کار نیست و در حالی که برخی شهرستان‌ها در حال ساخت دومین یا سومین مرکز خود هستند، در این شهرستان خدمات به کودکان از طریق یک مینی‌بوس و به صورت سیار انجام می‌شود.

دانافر  همچنین با بیان این که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر فعالیت‌های کتابو کتابخوانی، بیش از 40 نوع فعالیت دیگر به مخاطبان خود ارائه می‌کند، اظهار کرد: خوشبختانه کانون پرورش فکری یزد در برخی از حوزه‌های فعالیتی مانند سرود کودکان جزو استان‌های پیشتاز کشور است یا در حوزه کتاب و کتابخوانی بیش از 100 ایده جدید به نام خود ثبت کرده است.

گفتنی است؛ در پایان نیز تعدادی از خبرنگاران همیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اهدای لوح سپاس و هدیه تقدیر شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار