برداشت بیش از یک هزار تن خیار از جالیزهای خلخال

جانشین فرماندار خلخال از آغاز برداشت یک هزار و 350 تن محصول خیار از سطح مزارع و جالیزهای این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۴۷۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 05 August 2017
به گزارش تابناک : احمد قنبری روز شنبه در بازدید از جالیزهای روستای گورانسراب از توابع بخش مرکزی خلخال افزود: در سال جاری میزان کشت و تولید خیار در این روستا بیش از سال گذشته بوده و با توجه به استفاده کشاورزان از روش های نوین کشت محصول خیار از جمله روش آبیاری نواری و تامین آب مورد نیاز این محصول پیش بینی می شود تا پایان کار برداشت یک هزار و 350 تن خیار مرغوب از سطح جالیزهای این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.
وی با بیان اینکه با تکمیل عملیات اجرایی پروژه احداث سد معیشتی کشاورزی روستای گورانسراب و بزرگترین قطب تولید محصولات صیفی خلخال ، کشت خیار در این روستا در آینده افزایش خواهد یافت، گفت: عملیات اجرایی پروژه سد معیشتی روستای گورانسراب با ظرفیت 250 هزار متر مکعب آب با هدف تامین آب اراضی کشاورزی 135 هکتار پایاب سد از چند سال پیش آغاز و تاکنون برای عملیات خاک برداری این پروژه بیش از 2 میلیارد ریال هزینه شده است.
او اظهار کرد: با تکمیل این پروژه زمینه شغلی برای بیش از 200 نفر از سیفی کاران این روستا فراهم خواهد شد.
قنبری افزود: برای تکمیل و بهره برداری از این سد و خطوط انتقال آب 28 میلیارد ریال نیاز است که در صورت تامین این سد تکمیل شده و امکان افزایش محصولات کشاورزی روستای گورانسراب به چند برابر فراهم و 160 میلیون ریال در هر هکتار به درآمد کشاورزان جالیزکار این روستا افزوده خواهد شد.
هادی ذبیحی ، مدیر جهاد کشاورزی خلخال نیز گفت: امسال 45 هکتار از اراضی مستعد کشاورزی این شهرستان به کشت خیار اختصاص یافته که 35 هکتار آن در روستای گورانسراب واقع شده است.
وی افزود: محصول خیار و گوجه فرنگی خلخال بدلیل کشت سنتی و ارگانیک و پرهیز کشاورزان در استفاده از کودها و سموم شیمیایی دارای عطر ، بو و طعم خاصی بوده و بیشتر محصول تولیدی مصرف داخل شهرستانی داشته و بخشی از آن نیز در بازارهای شهرهای همسایه خلخال عرضه می شود.
او گفت: کشت خیار از نیمه دوم اردیبهشت در خلخال آغاز شده و زمان مناسب برداشت آن نیمه دوم مرداد تا پایان شهریور است.
روستای گورانسراب واقع در پنج کیلومتری از مرکز شهر خلخال بزرگترین قطب تولید خیار ارگانیک در شهرستان خلخال بوده و خیار تولیدی در این روستا از بهترین نوع محصول خیار منطقه محسوب می شود.
روستای گورانسراب خلخال بزرگ ترین تولید کننده خیار و محصولات صیفی شهرستان خلخال محسوب شده و سالانه بیش از 2 سوم از یک هزار و 350 تن خیار تولیدی خلخال در این روستا کشت و تولید می شود.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار