به گزارش تابناک رضوی، مسعود مهدیزاده با بیان اینکه در حوزه برندسازی نسبت به سایر کشورها حتی کشورهای همسایه خوب عمل نکرده ایم، اظهار کرد: باید توجه داشت نشان تجاری یا برند شناسنامه کالا برای ورود به بازارهای داخلی و خارجی است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی از برند به عنوان حلقه مفقوده تولیدات داخلی یاد کرد و گفت: اگرچه در کشور کالاهای با کیفیت تولید می شود اما با توجه به اینکه بیشتر واحدهای تولیدی کوچک و متوسط هستند هدفگذاری در زمینه برندسازی نداشته اند و تمرکز خود را بیشتر معطوف به بازارهای داخلی کرده اند.
مهدیزاده ادامه داد: از سالهای گذشته برندهای معروف و مشهور فعالیت خود را آغاز کرده اند و هنوز هم با ارائه خدماتی متمایز در حال توسعه فعالیتشان هستند، این در حالی است که ما تازه به فکر آگاه سازی واحدهای تولیدی و صنعتی در زمینه ثبت نشان تجاری افتاده ایم.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه توجه به برند و برندسازی تا چه میزان به توسعه کسب و کار کمک می کند؟ عنوان کرد: از مهمترین جنبه های هر کسب و کاری چه در سطح خرده فروشی و چه در سطح تجارت جهانی تعیین نشان تجاری برای کالاست، چون کارکرد آن نشان تجاری است که امکان اتصال به بازار رقابتی را برای هر شرکتی مشخص می کند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نشان تجاری باثبات باعث ارزشآفرینی و درآمدزایی می شود و به نوعی توسعه کسب و کار را به همراه دارد و اینکه امسال انجمن مدیران صنایع خراسان همایش نشان تجاری را با رویکرد توسعه کسب و کار برگزار می کند اقدام بسیار موثری هم در جهت ثبت برندها و هم در راستای رونق اقتصادی است.
مهدیزاده همچنین در ارتباط با موانع برندسازی اظهار داشت: شاید بتوان بزرگترین مانع برندسازی را درک اشتباه ذهن برخی کارفرمایان و شرکت ها دانست که تصور می کنند برندسازی طی چند ماه اتفاق می افتد اما در حقیقت برندسازی فرآیندی چند ساله است که باید در فعالیت های بازاریابی وارد شود.
وی در پایان یادآور شد: امروزه بدون داشتن برند هیچ کالایی در هیچ جای دنیا جایگاهی در اقتصاد جهانی ندارد چون مردم بیشتر از اینکه بخواهند کالا بخرند برند می خرند و ما باید برای نجات اقتصاد کشور از رکود و فاصله گرفتن از صادرات تک محوره به سمت برند و برندسازی حرکت کنیم.