معاون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد

وجود 8430 اتحادیه صنفی فعال در کشور/ 750 هزار واحد صنفی کشور غیرمجاز هستند

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در حال حاضر 8 هزار و 430 اتحادیه صنفی فعال و 750 هزار واحد صنفی غیرمجاز در کشور وجود دارد.
کد خبر: ۴۵۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 08 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، علیرضا گلستانی‌زاده ظهر امروز در جلسه‌ای با حضور استاندار سمنان، رئیس اتاق اصناف استان و رؤسای اصناف استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر 8 هزار و 430 اتحادیه صنفی فعال در سراسر کشور وجود دارد که 3 میلیون واحد صنفی در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: بیش از 6 میلیون نفر در این واحدهای صنفی شاغل هستند.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: 70 درصد واردات در این واحدهای صنفی در کشور توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: 750 هزار واحد صنفی غیرمجاز در کشور وجود دارد که باید اقدامات لازم در زمینه برخورد با آن‌ها انجام شود.

گلستانی‌زاده بیان کرد: استان سمنان گزارش خوبی ارائه داده که برخی از طرح‌های کشوری نیز در آن‌ها اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مقام معظم رهبری فرمایشاتی داشتند، اضافه کرد: اقدامات لازم در این زمینه با توجه به فرمایشات ایشان انجام شده که نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته است.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما در زمینه قاچاق کالا و ارز، فروش وسایل قاچاق در بازار است، گفت: وجود واحدهای صنفی غیرمجاز و شهرهای معروف به فروش کالای قاچاق یکی از مشکلات اساسی در زمینه برخورد با این موضوع است.

گلستانی‌زاده گفت: همچنین در فروشگاه‌های مجازی کالاهای قاچاق به‌آسانی و بدون کوچک‌ترین مشکل به فروش می‌رسد که باید با برنامه‌ریزی دقیق از این مشکل نیز جلوگیری شود.

وی ادامه داد: در سطح عرضه کالای قاچاق آسیب‌شناسی‌های خوبی انجام شده است که باید طرح‌های مبارزه و مقابله با این پدیده در کشور بررسی و اجرایی شود.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد: در پنج مرحله تهیه تا عرضه کالا با مشکل قاچاق کالا مواجه هستیم که باید در این خصوص با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های مربوطه، مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شود.

گلستانی‌زاده خاطرنشان کرد: امیدواریم تا در همه استان‌های کشور مانند استان سمنان مسؤولان و واحدهای صنفی، همکاری‌های لازم را در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام دهند تا شاهد کاهش این پدیده در بازار باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار