سرهنگ همتی زاده ؛

درآغوش داشتن کودکان حین رانندگی محبتی خطرناک است

رئیس پلیس راه استان گفت :متاسفانه گاها مشاهده می گردد بعضی رانندگان در حین رانندگی کودکی را در بغل می گیرند به طوریکه جثه این کودک مابین سینه راننده و فرمان خودرو قرار می گیرد که این کار بسیار خطرناک می باشد.
کد خبر: ۴۵۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 08 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛سرهنگ همتی زاده اظهار کرد: این عمل از روی عشق و علاقه به کودک است ولی هر ثانیه و هر لحظه آن  احتمال وقوع حادثه ای تلخ و جانسوز و جبران ناپذیری است.

افزود :در صورت وقوع حادثه کودک ما بین راننده و فرمان قرار گرفته و اولین آسیب و صدمه به کودک می رسد و ضرباتی که باید به راننده برسد به کودک می رسد.
 
وی  با اشاره به اینکه در این شرایط در صورت عمل کردن کیسه هوا، کودک حتما آسیب خواهد دید گفت:وجود کودک در بغل راننده، توانایی کنترل راننده بر ابزار خودرو مانند فرمان و پدالها را دچار اختلال می کند.

این مقام  مسئول اضافه کرد :رانندگان باید از این کار اجتناب نمایند چرا که در صورت مشاهده بر اساس قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی با خاطیان برخود خواهد شد.

رئیس پلیس راه ایلام اظهار کرد: والدین و بزرگترها ی خانواده نباید به خطرات ناشی از بغل گرفتن کودکان بی تفاوت باشند چرا که ممکن است در یک لحظه بر اثر رانندگی و یا ترمز کردن ناگهانی کودک آسیب جدی ببیند .

وی تاکید کرد : در آغوش داشتن کودکان هنگام رانندگی به حتم در کیفیت رانندگی تاثیر منفی خواهد گذاشت و این کار نادرست که خلاف قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می باشد باعث می شود که راننده نتواند  در هنگام ترمز گیری و یا واکنش  در مقابل خطرات ناشی از رانندگی تصمیم درست از خود نشان دهد.

سرهنگ  همتی زاده در پایان بیان داشت:پلیس راه در برابر این تخلف ساکت ننشسته و برای آن جریمه در نظر گرفته است و همه مامورین چه راهور و چه پلیس راه موظفند به محض مشاهده از ادامه این تخلف جلوگیری نمایند. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار