مهدیشهر آماده پذیرای گردشگران تابستانی است

فرماندار مهدیشهر گفت: با فراهم‌شدن زیرساخت های لازم گردشگری، اهالی این شهرستان برای حضور مسافران و گردشگران تعطیلات تابستانی لحظه شماری می کنند.
کد خبر: ۴۴۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 25 June 2017
به گزارش تابناک سمنان، حسن ارگی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این شهرستان به دلیل برخورداری از جاذبه ها و چشم انداز طبیعی، ظرفیت حضور گردشگران در فصول مختلف سال را دارد.

وی خاطرنشان کرد : جذب گردشگر فقط مختص به یک دوره زمانی از سال نیست و با برنامه ریزی بلندمدت می توان در هر چهار فصل شاهد حضور مسافران از نقاط مختلف کشور در استان سمنان به ویژه در این منطقه باشیم.

وی اظهار داشت : پیست اسکی چاشم، روستاهای نمونه گردشگری ملاده، هیکو و ده صوفیان از ظرفیت های گردشگری شهمیرزاد است که می توان با نوسازی و بازسازی زیرساخت ها حتی برای روزهای برفی و سرد سال شاهد گردشگر در این منطقه باشیم.

فرماندار مهدی‌شهر تصریح کرد : در کنار ایل بزرگ عشایر سنگسری به عنوان یک جاذبه ارزشمند گردشگری، شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد قرار دارد که بزرگترین باغ گردوی جهان و از جاذبه های گردشگری طبیعی در آن است که سبب شده تا جذابیت های گردشگری شهرستان قابل توجه باشد.

ارگی اضافه کرد : دیگر آثار از جمله غار دربند ، شیرقلعه، عمارت خیل خان، هتل ارزشمند سنگسر با معماری خاص، منطقه حفاظت شده پرور، پارک ملی صیدوا، انواع نان و لبنیات عشایر ایل سنگسر و آلو و گردوی شهمیرزاد از جمله سوغات های این خطه، بر جذابیت های شهرستان مهدی ‌شهر افزوده است.

فرماندار مهدی‌شهر ادامه داد : تعداد قابل توجهی از مسافران برای عزیمت به شهرهای شمالی کشور، راه های مواصلاتی استان سمنان را انتخاب می کنند، شایسته نیست اسکان این مسافران در مساجد و توقف‌گاه های موقت انجام شود و از این مکان ها برای استراحت استفاده کنند.

تبدیل سمنان از معبر به مقصد شعار و هدفگذاری اصلی استان سمنان در بخش گردشگری تعیین شده است که نیازمند تقویت زیرساخت‌های گردشگری است، این استان دارای 62 مرکز اقامتی شامل 10 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمان‌پذیر، 34 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری است و این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 89 تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان حدود 2 هزار نفر شب است.

شهرستان مهدیشهر بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار