2 طرح خدماتی در چهارروستایی گناوه

با حضور مسئولان شهرستان گناوه، دو طرح خدماتی شامل ساختمان دهیاری و ایستگاه آتش نشانی در روستای چهارروستایی کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۴۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱ 06 June 2015
تابناک بوشهر: بخشدار ریگ شهرستان گناوه بعد از ظهر شنبه در آیین کلنگ زنی این دو طرح خدماتی اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات روستای چهارروستایی به کار می‌گیرم و پیگیری این مشکلات همواره در دستور کار ما بوده است.

مسعود شیرافکن گفت: پیگیری لازم را برای تخصیص یک دستگاه ماشین آتش نشانی انجام خواهیم دهد تا بلافاصله پس از اتمام این ساختمان، اهالی چهارروستایی و روستاهای همجوار بتوانند استفاده لازم را از این پایگاه داشته باشند.

تشکیل خانه دهیار و دفتر عمرانی روستایی

رییس شورای اسلامی بخش ریگ در آیین کلنگ زنی ساختمان دهیاری و آتش نشانی روستای چهارروستایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مدیریت یکی از ارکان اساسی در راستای پیشرفت و توسعه روستایی است و گامی برای رسیدن به سطحی از توسعه پایدار است.

حسین سراجی با اشاره به اینکه امور اجرایی و زیرساختی و رشد فیزیکی روستاها نیاز به هزینه‌های کلان دارد، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی در این زمینه اقدامات مهمی صورت گرفت که تشکیل خانه دهیار و دفتر عمرانی روستایی نمونه ای از آنها است.


سراجی بیان داشت: بخشدار در راس مدیریت روستایی است و شورای اسلامی و دهیار در رده پایین تری از سلسله مراتب آن قرار دارند.

وی با اشاره به آیین کلنگ زنی ساختمان های آتش نشانی و دهیاری چهارروستایی ادامه داد: در این آیین بخشدار ریگ و برخی از اعضای شورای اداری بخش ریگ و مردم بزرگوار روستای چهارروستایی حضور داشتند.

سراجی اضافه کرد: روستای چهارروستایی و روستاهای همجوار به پایگاه آتش نشانی نیاز بسیار دارند و باید گفت که به دلیل عدم وجود آتشنشانی مردم خسارات جانی و مالی بسیاری در منطقه متحمل شده اند.

وی تصریح کرد: همچنین عدم وجود ساختمان مناسب دهیاری و شورای اسلامی و پیگیری هایی که به عمل آمد و با لطفی که مهندس عالی نژاد به روستاها دارند، ساختمان آتش نشانی چهارروستایی با مساحت ۱۸۰ متر مربع در یک طبقه و ساختمان دهیاری با مساحت ۱۸۰ متر مربع در دو طبقه کلنگ زنی شد.

مشکلات متعدد چهارروستایی نیازمند همکاری مسئولان

رییس شورای اسلامی روستای چهارروستایی نیز  در این آیین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به برگزاری آیین‌های ملی و مذهبی فراوان در طول سال و عدم وجود مکان مناسب برای برگزاری، احداث سالن اجتماعات در این روستا امری ضروری است.

حیدر سراجی زاده با اشاره به دیگر مشکلات این روستا گفت: نبود زمین چمن مصنوعی فوتسال، عدم تعویض شبکه آب روستا پس از گذشت ۲۲سال، عدم نوسازی مدرسه تخریبی دبستان دخترانه شهید احمدزاده و عدم اتصال خیابان ۱۸ متری رزمندگان را که تنها راه ارتباطی روستا و جایگاه سوخت و اورژانس ۱۱۵ جاده ای به بزرگراه برازجان - گناوه - دیلم از جمله مشکلات این روستا است.



سراجی زاده بیان داشت: در صورت عدم صدور مجور اتصال توسط اداره کل راه و شهرسازی استان هم مردم و هم پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده ای با مشکلات جدی برای عبور و مرور مواجه خواهند شد.

وی ابراز امیدواری کرد مسئولان شهرستان و در راس آنها فرماندار شهرستان گناوه در راستای رفع این مشکلات قدم های جدی و اساسی را برداشته و با تصویب آنها و تعیین اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان موجبات حل این مشکلات را فراهم کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار