نشستی با هدف کاهش تعارضات بین انسان و خرس قهوه ای

دراین کارگروه که به ریاست استاندار استان برگزار شد , اعضاء به حفظ جمعیت کنونی خرس قهوه ای و زیستگاه طبیعی آن با ارائه راه حل ها ی کاهش تعارضات بین انسان و خرس تاکید داشتند.
کد خبر: ۴۳۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴ 03 June 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد ,نخستین نشست کارگروهی جمعیت کنونی خرس قهوه ای و زیستگاه طبیعی آن با تاکید بر ارائه راه حل های کاهش تعارضات بین انسان و خرس قهوه ای در یازدهمین روز از خرداد ماه 96 به ریاست دکتر خادمی استاندار استان بمدت 2 ساعت در محل استانداری استان برگزار شد.
دراین کارگروه که با حضور نمایندگانی از 21 دستگاه اجرایی و نماینده شبکه زیست محیطی و منابع طبیعی استان برگزار شد سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: باید به دنبال جزیره هایی امن برای نجات تنوع زیستی بود , چنین مناطقی را همچون جزایر امید , برای تداوم حیات در شرایط طبیعی , مورد حمایت و حفاظت قرار داد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه تقابل انسان و جانوران وحشی را یکی از چالش های پیش روی کارشناسان محیط زیست در امر حفاظت از گونه های جانوری دانست و گفت: افزایش روز افزون جمعیت انسان و توسعه در مجاورت زیستگاههای طبیعی منجر به افزایش بهره برداری از منابع طبیعی , تجاوز به زیستگاههای حیات وحش و در نتیجه کاهش کیفیت و یا تخریب آنها می شود که این امر باعث تقابل انسان با گوشتخواران بزرگ شده است.
این مقام مسئول تنها راهکار اصولی و منطقی برای اداره طولانی مدت و پایدار یک گونه مورد حفاظت را انجام مطالعات جامع و تهیه طرح مدیریت اصولی دانست.
وی ادامه داد : با توجه به اهمیت موضوع تلاش داریم پژوهشی تحت عنوان حفظ جمعیت کنونی خرس قهوه ای و زیستگاه طبیعی آن با تاکید بر ارائه راه حل های کاهش تعارضات بین انسان و خرس قهوه ای که گونه شاخص جانوری استان محسوب می شود انجام بدهیم که امیدواریم مثمر ثمر واقع گردد.
هاشمی تصریح کرد: این پروژه چشم انداز 5 ساله دارد و حدود 9/1 میلیارد تومان برآورد هزینه ای این طرح در این مدت می باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پایان افزود: موضوع به تصویب اعضاء رسید وباید درشورای برنامه ریزی استان مطرح و تصویب گردد.
ذخیرگاه زیست کره دنا با مساحتی معادل 255537 هکتار در غرب کشور و در دل رشته کوههای زاگرس واقع شده است که یکی از مهمترین زیستگاههای خرس قهوهای به حساب می آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار