روحانی، محوری برای انسجام گروه های مختلف سیاسی، قومی و مذهبی است

عضو شورای راهبردی ستاد مرکزی دکتر روحانی در خراسان رضوی گفت: همکاری روحانی با اصلاح طلبان و اعتدال گرایان حاکی از محوریت وی برای انسجام گروه های مختلف سیاسی، قومی و مذهبی است.
کد خبر: ۴۲۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 08 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، غلام حیدر ابراهیم بای سلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام پیروزی بزرگ برای روحانی به ویژه بعد از التهاب های سال 88 است که کشور را به ثبات سیاسی رساند. 
وی رجوع مردم به مشارکت در انتخابات 92 و مشارکت فعال آنان در انتخابات مجلس دهم را که منجر به استقرار دولت تدبیر و امید و شکل گیری مجلس معتدل شد، از مصادیق ایجاد تعادل در نیروهای سیاسی و نقش مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی خود و نیز به عنوان یکی از دستاوردهاو پیروزی های روحانی عنوان کرد. 
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: روحانی طبق قانون اساسی، برنامه ریزی نموده تا این تعادل و اعتدال را در عرصه سیاست داخلی برای مشارکت همه نیروها حفظ کند تا اختلاف و انشقاقی که در دولت دهم بین نیروهای داخلی انقلاب افزایش یافته بود ازبین رفته و جریان اصولگرا و اصلاح طلب که 2 جریان ریشه دار و اصلی انقلاب هستند و سایر جریان های کشور در کنار هم مشارکت نموده و افکار و عقاید خود را به صورت نهادینه به مردم ارائه کنند. 
وی ادامه داد: برخی گروه های فشار هم درخواست مجوز کرده و رفتارهای خود را نهادینه کرده اند که این نشان می دهد تدبیر و اعتدال روحانی نقش خود را در برقراری موازنه بین جریان های سیاسی ایفا کرده است. 
وی رفع خطر نظامی گری در سیاست داخلی را از اقدامات اساسی دولت روحانی دانست و افزود: امروز همه حتی احزاب منتقد ، کمتر از حضور نیروهای نظامی در سرنوشت انتخابات سخن می گویند که این خود از نتایج مثبت دولت روحانی برای حفظ نظام و ارتقای مشارکت مردم است. 
ابراهیم بای سلامی اظهار کرد: حجت الاسلام روحانی در عرصه سیاست خارجی و بین المللی هم در چهار سال گذشته بر اساس اصل عزت، حکمت و مصلحت، اهداف اصلی خود را پیش برد. 
وی گفت: در دولت یازدهم برجام به عنوان بزرگترین موفقیت دیپلماتیک جهان شکل گرفت و یک کشور جهان سومی با 6 قدرت جهانی به یک توافق رسید به گونه ای که سایه جنگ و تحریم، آن هم در منطقه ای که آتش جنگ برافروخته است، از سر کشور برداشته شد. 
وی افزود: از سوی دیگر تلاش برای روابط صلح جویانه با کشورهای همسایه و عربی هم در دستور کار روحانی است به شرطی که افراطی گری های برخی جریان های سیاسی منجر به سردی روابط نشود. 
این فعال سیاسی اظهار کرد: در این راستا گفت و گو و مذاکره با کشورهای مختلف به اقتضای منافع ملی کشور در برنامه روحانی نمود دارد و تاکید بر ایجاد فضای امن و آرام، حفظ امنیت ایران و ارتقای سطح و منزلت روابط دیپلماتیک و عزت جمهوری اسلامی ایران در راس برنامه های روحانی است. 
وی با بیان اینکه روحانی خود در این حوزه صاحب نظر است، گفت: عملکرد وزارت امور خارجه نیز موجب تعالی روابط دیپلماتیک ایران بر اساس منافع ملی و عزت کشور در دنیا و منطقه شد. 
وی افزود: در نتیجه اقدامات دولت یازدهم دیگر کسی به جرم دگراندیشی در عرصه سیاسی تعقیب نمی شود ، فضای فعالیت سیاسی بازتر و زمینه مشارکت همه گروه ها در عرصه سیاست داخلی فراهم تر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار