انتقاد امام جمعه بوشهر از روند یک کنگره

امام‌جمعه بوشهر گفت: روند اجرایی برای برگزاری صدمین سال شهادت رئیس‌علی دلواری که قرار است در بوشهر برگزار شود، بسیار کند است.
کد خبر: ۴۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹ 31 May 2015
تابناک بوشهر: آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های کنگره رئیس‌علی دلواری اظهار داشت: رئیس‌علی دلواری برای استان بوشهر موهبت و نعمت الهی است اما به کنگره رئیس‌علی دلواری کم توجهی شده، هر چند در چند سال اخیر مراسماتی برگزار شده اما روند اجرایی کنگره صدمین سال شهادت ایشان بسیار کند است.

وی بیان کرد: 12 شهریور مصادف با صدمین سالروز شهادت رئیس‌علی دلواری است که روز ملی مبارزه با استعمار هم نامیده شده و اگر مراسم امسال به‌خوبی برگزار نشود، باید 100 سال دیگر صبر کنیم تا چنین موقعیتی پیش بیاید، بعید می‌دانم مسئولان در این زمینه برنامه‌ریزی قوی انجام داده باشند.

امام‌جمعه بوشهر تصریح کرد: امسال باید در روز 12 شهریور به شهادت رئیس‌علی دلواری پرداخته‌ شده و چند ماه بعد کنگره علمی، پژوهشی برگزار شود لذا اولویت کنگره امسال باید به مسئله شهادت و مبارزات رئیس‌علی دلواری بپردازد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه شهید نادر مهدی که به‌عنوان شهید شاخص کشور در سال جاری برگزیده‌ شده اهل استان بوشهر و روستای بحیری دشتی است، اظهار داشت: شهید مهدوی نماد مقاومت کشور است و باید در استان برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت گیرد تا رشادت این سرباز رشید اسلام به نسل جوان منعکس شود.

وی تأکید کرد: باید امکانی فراهم شود تا بخشی از کتب درسی به آموزه‌ها و زندگی شهید نادر مهدوی پرداخته شود چراکه ایشان به‌طور مستقیم با آمریکا در خلیج‌فارس مبارزه کرد و به شهادت رسید.

صفایی بوشهری گفت: فضای استان آن‌طور که باید و شاید در مورد شهید مهدوی فعال نیست لذا از شوراهای اسلامی و شهرداری‌های استان می‌خواهم در زمینهٔ معرفی شهید نادر مهدوی شهید شاخص سال 94 کشور بیش از گذشته فعال شوند.

امام‌جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح سالم‌سازی سواحل بوشهر گفت: اینکه برنامه سالم‌سازی سواحل در بوشهر یک متولی پیدا کرده و امور اجتماعی استانداری عهده‌دار کارشده است بسیار خوب است اما سایر دستگاه‌ها نیز باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

صفایی بوشهری با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای جمع‌آوری ماهواره‌ها گفت: باید در این زمینه روشنگری شود که خانواده‌ها چقدر تحت تأثیر ماهواره قرارگرفته‌اند و این دستگاه بنیان خانواده‌ها را متزلزل کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی در حوزه جوانان بسیار ضعیف بوده است، گفت: باید در حوزه اشتغال، کارآفرینی، کسب مهارت، ازدواج و اجرایی شدن مصوبه اشتغال 50 درصد نیروهای بومی در استان کار بیشتری صورت گیرد و در واقع وزارت نفت چه زمانی می‌خواهد این مصوبه را اجرایی کند.

امام‌ جمعه بوشهر افزود: تهاجم فرهنگی دو گروه بانوان و جوانان را نشانه گرفته است و بهترین راه‌حل مشکلات جوانان، گسترش فرهنگ دینی و انقلابی است ضمن اینکه جذب جوانان به طرح صالحین نیز تأثیرگذار خواهد بود.

صفایی بوشهری بیان داشت: دشمن در کار دشمنی خود تدبیر خوبی کرده اما ما در حمایت از جوان خوب تدبیر نمی‌کنیم، جوانان ما افرادی مؤمن، متعهد و پاک‌دامن هستند و می‌توان آنان را به سمت تعالی برد.

وی بیان کرد: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با هماهنگی اداره کل امور ورزش و جوانان در یک کارگروه ویژه، آسیب‌های مربوط به جوانان استان را شناسایی کرده و در کنار آن راه‌حل مشکلات را بیان کنند تا در نشست آینده شورای فرهنگ عمومی به‌طور ویژه به مشکلات جوانان بپردازیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار