رزمایش مشترک چین، آمریکا و استرالیا برگزار می شود

تعدادی از تفنگداران نیروی دریایی آمریکا از امروز سه شنبه براساس قرارداد داروین، برای حضور بلندمدت و شرکت در رزمایش نظامی سه گانه آمریکا، چین و استرالیا به مدت 6 ماه وارد منطقه داروین در شمال استرالیا می شوند.
کد خبر: ۴۰۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 18 April 2017
به گزارش تابناک : این اقدام در راستای برنامه 25 ساله آمریکا که از دوره باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا در سال 2011 تحت عنوان 'چرخش آمریکا به سوی آسیا' شروع شد، درحال اجراست.
استرالیا و آمریکا سال 1393 با حضور مقامات دو کشور در سیدنی توافقنامه ای 25 ساله در مورد وضعیت نیروی های نظامی دو کشور امضاء کردند که مجوز به منظور گسترش حضور نظامیان آمریکایی طی دو دهه و نیم آینده در استرالیا و منطقه اقیانوس آرام بود.
طبق این گزارش، سرهنگ 'برایان میدلتون' فرمانده تفنگداران آمریکا در استرالیا پس از ورود به داروین درشمال استرالیا ، حوزه آسیا- اقیانوسیه را برای آمریکا بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: نزدیک شدن به جنوب شرق آسیا و اقیانوس هند همواره برای آمریکا مهم بوده است.
وی اعلام کرد: نیروها و تفنگداران دریایی آمریکا در رزمایش مشترک با شرکای چینی و استرالیایی حضور می یابند.
به گفته وی، درحال حاضر یک هزار و 250 نیروی نظامی آمریکا وارد استرالیا می شوند تا همکاری های نظامی در آب های منطقه آغاز شود، اما این رقم امسال به 2 هزار و 500 نفر خواهد رسید.
میدلتون گفت: استفاده از 13 هواپیمای نظامی آمریکا، از جمله هواپیمای تیلت روتور، بالگردهای سوپر کبرا و بالگردهای مدل 'هیویی' و سه چهار هواپیمایی که پیشتر در داروین مستقر بودند، نشان تعهد ملموس آمریکا به منطقه و چنین مشارکتی است.
وی با اشاره به افزایش تنش های شبه جزیره کره در هفته های اخیر، گفت که تصمیم برای ارسال هواپیمای نظامی پیش از افزایش تنش اخیر بر سر کره شمالی گرفته شده بود.
'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا اخیرا با هدف نشان دادن قدرت این کشور به کره شمالی دستور داد ناو غول پیکر 'یو.اس.اس کارل وینسون'به آبهای نزدیک شبه جزیره کره گسیل شود .
کره شمالی تاکنون آزمایش های موشکی متعددی انجام داده و در آخرین اقدام در روز یکشنبه آزمایش موشکی ناموفقی را پشت سرگذاشت.
استرالیا اعلام کرده است که رزمایش مشترک سه گانه با هدف حفظ امنیت مهمترین متحدش (آمریکا ) و بزرگترین شریک تجاری اش (چین ) انجام می شود. 
استرالیا که از سوی هر دو ابرقدرت آمریکا و چین تحت فشار قرار دارد، درصدد است با این اقدام توازنی میان این دو ابرقدرت در منازعه دریای جنوبی چین ایجاد کند. 
نخستین گروه از نظامیان آمریکا با هدف نظارت بیشتر و بهتر بر عملکرد چین و مقابله با این قدرت آسیایی فروردین ماه سال 1391 وارد استرالیا شدند.
براساس قرارداد پیشین آمریکا و استرالیا پنتاگون تا سال 2017 میلادی می توانست نظامیان خود را در استرالیا حفظ کند و پس از آن باید بار دیگر با استرالیا در این باره به توافق می رسید اما با توافقنامه آبان ماه سال 1392 مناسبات نظامی دو کشور 25 سال دیگر ادامه یافت.
آمریکا سال 2011 توافق نظامی با استرالیا برای اعزام ناو های جنگی، جنگنده ها و دو هزار 500 تفنگدار دریایی به شهر داروین استرالیا، در نزدیکی چین را امضا کرد و از آن به عنوان نخستین اقدام کاخ سفید برای گسترش نظامی در منطقه اقیانوس آرام بعد از جنگ ویتنام یاد شد.



منبع : رویترز 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار