معاون سازمان معدن و تجارت خراسان رضوی:

مردم به مدارک صنفی فروشندگان توجه کنند

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مردم به مدارک صنفی فروشندگان توجه داشته باشند،همچنین مهر و امضای اتحادیه باید در ورودی مغازه نصب شودتا برای همه مردم قابل مشاهده باشد.
کد خبر: ۳۹۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱ 16 March 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از مهر، علی باخرد با بیان اینکه در آستانه سال نو واحدهای صنفی بسیاری در مشهد و سایر شهرهای خراسان رضوی در رسته های مختلف کالایی اقدام به اعمال تخفیف در قیمت کالا برای جذب مشتری کرده اند، اظهار کرد: تخفیف همه این واحدها صحیح نیست زیرا اعمال تخفیف با هر درصدی تابع شرایط خاص است و باید بر اساس آئین نامه عمل کنند و اگر تخفیف بیش از حد برای اجناس در نظر گرفته شد بود مردم از کیفیت آن کالا اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: طبق ماده ۸۴ قانون نظام صنفی هر واحد صنفی مستقل برای اعمال تخفیف در فروش کالاهای خود باید فهرستی از قیمت کالاهای مورد نظر قبل از تخفیف و بعد از تخفیف را تهیه کرده و به تایید رئیس یا نایب رئیس اتحادیه مربوطه برساند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مردم به مدارک صنفی فروشندگان نیز توجه داشته باشند، ادامه داد: مهر و امضای اتحادیه باید در ورودی مغازه نصب شود تا برای همه مردم قابل مشاهده و نصب آن به تایید بازرسان سازمان صنعت رسیده باشد، در این صورت اعمال تخفیف از سوی صاحب واحد صنفی مجاز است.

وی با اشاره به قانون نظام صنفی اضافه کرد: فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای که مساحت آن ها افزون بر دو هزار مترمربع است و بیش از دو شعبه داشته باشند برای اعمال تخفیف در عرضه کالاهای خود نیاز به گرفتن مجوز از اتحادیه ها ندارند.

باخرد عنوان کرد: جهت اطمینان خاطر و سهولت در امر خرید مردم، فروشگاه ها در صورت اعمال تخفیف در عرضه کالاهای خود باید فهرستی از قیمت کالا قبل و بعد از تخفیف تهیه کرده و آن در محل دید عموم قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز ۹۶ از ۱۵ اسفند همانند گذشته آغاز شده است، بیان کرد: همانند روال سال های قبل با هدف ایجاد ثبات و آرامش در بازار و مقابله با گرانفروشی و کم فروشی از طریق گروه های نظارتی و گشت های مشترک تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده در استان ادامه دارد. این طرح با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار، ادارات کل دامپزشکی و استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی اجرا شده و در آن ۱۵۰ گروه بازرسی در مشهد و ۷۰ گروه در شهرستان های خراسان رضوی با همراهی ۲۰۰ ناظر افتخاری فعالیت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار