رنگ و بوی متفاوت سوم خرداد94 در خرمشهر؛

ما بدنیال جنگ نیستیم، خواهان آرامش و ثبات در منطقه ایم

آمریکا و اسرائیل پشت این حمله هستند. اگر آنها یک لحظه دست از حمایت عربستان بردارند، هواپیماهای عربستان نمی‌توانند به یمن حمله کنند. پس در این قضیه حمایت و فشاری هست و آنها یک جنگ نیابتی به راه انداخته‌اند. این اتفاق دارد می‌افتد و می‌توان فهمید که اینها دست‌بردار نیستند و ما باید آماده باشیم
کد خبر: ۳۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ 24 May 2015

امسال گرامیداشت سوم خرداد روز حماسه فتح خرمشهر، رنگ و بویی متفاوت با سال های گذشته داشت. برگزاری مراسمات ویژه و حضور مقامات کشوری و استانی در خرمشهر، سوم خرداد امسال را در مقایسه با سال های گذشته باشکوه تر جلوه گر نمود.

حماسه پیروزی مقاومت در خرمشهر، این روزها با تحولات مختلف سیاسی و نظامی در منطقه مقارن شده است و از همین رو محسن رضایی که این روزها تحلیل هایش در خوص وقایع منطقه ای و بین المللی در رسانه های داخلی و خارجی بازتاب دارد مهمان ویژه این مراسمات است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گردهمایی مردم خرمشهر که در سالروز فتح خرمشهر برگزار شد بار دیگر به ارائه تحلیل و نقطه نظرات خود در خصوص حوادث منطقه پرداخت.

 محسن رضایی در جمع مردم خرمشهر با انتقاد از سیاست های حاکمان عربستان سعودی در برافروختن جنگ علیه مردم یمن، با اشاره به دخالت های بیگانگان گفت: حمله عربستان به یمن تفاوتی با جنگ های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و لبنان ندارد و این حمله با چراغ سبز امریکایی ها انجام شده است.

وی گفت:  آمریکا و اسرائیل پشت این حمله هستند. اگر آنها یک لحظه دست از حمایت عربستان بردارند، هواپیماهای عربستان نمی‌توانند به یمن حمله کنند. پس در این قضیه حمایت و فشاری هست و آنها یک جنگ نیابتی به راه انداخته‌اند. این اتفاق دارد می‌افتد و می‌توان فهمید که اینها دست‌بردار نیستند و ما باید آماده باشیم.

رضایی با بیان رویکرد دفاعی جمهوری اسلامی در قبال ناامنی های منطقه ای و تهدیدات علیه تمامیت ارضی کشورمان، تاکید کرد: ما کوچکترین تجاوز به مرزهای کشور را تنها در سرحد مرزهای خود پاسخ نمی گوییم و برای پاسخ به تهدیدات دشمن پشت مرزهای خود متوقف نمی شویم.

وی گفت: بی تردید پاسخ ایران به هرگونه تهدید احتمالی،  قاطعانه خواهد بود.

وی هدف اصلی غربی ها و رژیم صهیونیستی از ناامنی کشورهای منطقه به ویژه سوریه و عراق را رسیدن به مرزهای ایران خواند و افزود: همان گونه که ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس اجازه زیاده خواهی به متجاوزان را نداد هر تهدیدی را نیز با پاسخ دندان شکن جواب می دهد.

رضایی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و حماسه سازان فتح خرمشهر گفت: پیام آزاد سازی خرمشهر به بدخواهان و جنگ افروزان این است که ما در سوریه، عراق و یمن به دنبال جنگ نیستیم و آرامش و ثبات منطقه را دنبال می کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اقدامات دولت تدبیر و امید در خنثی سازی تهدیدات منطقه ای از راه مذاکره و دیپلماسی فعال، افزود: دولت نیز برای احقاق حقوق هسته ای کشور در حال مذاکره است.

 وی با بیان خاطراتی از چگونگی فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس گفت: خرمشهر پایگاه آزادی و آزادی خواهی و سرزمین معجزات برزگ الهی است.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  در بخش دیگری از سخنانش با بیان ویژگی های  رزمندگان و مدافعان خرمشهرو وحدت و همدلی همه اقشار گفت:در خرمشهر همه مردم ایران دست به دست هم دادند و حماسه ای جاویدان خلق کردند.

وی آبادانی خرمشهر ، آبادان و خوزستان را بهترین تبلیغ برای ایران اسلامی بعد از دوران جنگ و خرابی های ناشی از آن دوران عنوان کرد و اظهار داشت: طی دو سال گذشته نیز اقدامات خوبی از سوی دولت برای تامین زیرساخت های این دو شهر انجام شده است.

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مقام معظم رهبری، به طور جدی موضوعات و مشکلات استانخوزستان به ویژه آبادان وخرمشهر را رصد می کنند و برای رفع مشکل گرد و غبار، رودخانه کارون و سد گتوند دستور لازم را به دولت ابلاغ کرده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار