زمینه برای خیرین کتابخانه‌سازفراهم نیست

آیات قرآن کریم در مقاطع مختلف بر سنت حسنه انفاق تاکید می‌ورزد و در این راستا امروز باید بستری فراهم شود تا خیرین با رغبت بیشتری در این امر پربرکت مشارکت کنند.
کد خبر: ۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸ 08 February 2015
آیات قرآن کریم در مقاطع مختلف بر سنت حسنه انفاق تاکید می‌ورزد و در این راستا امروز باید بستری فراهم شود تا خیرین با رغبت بیشتری در این امر پربرکت مشارکت کنند.

به گزارش  ایکنا، سعید جامه بزرگی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان در جمع خیرین کتابخانه‌ساز استان همدان در جلسه هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز استان همدان گفت: آیات قرآن کریم در مقاطع مختلف بر سنت حسنه انفاق تاکید می‌ورزد که این مسئله به خصوص در اموری همانند ساخت کتابخانه و مدرسه‌سازی ارزش دوچندان پیدا می‌کند.

وی افزود: عظم راسخ دانشمندان جوان ایرانی، تحریم را تبدیل به فرصت کرده به نحوی که امروز شاهد هستیم که جوانان این مرز و بوم عرصه فضا را به تسخیر اراده ایران اسلامی درآورده‌اند و منشاء تمام این موفقیت‌ها نیز به مطالعه و کتاب بازمی‌گردد.

ارشاد استعدادی، مدیر‌کل نهاد کتابخانه های عمومی استان همدان نیز در این نشست اظهار کرد: هم اکنون در استان همدان 103 باب کتابخانه وجود دارد که از این تعداد 89 باب کتابخانه عمومی ، 13 باب کتابخانه مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل است .

وی ادامه داد: استان در موضوع زیربنای کتابخانه‌ای رتبه دهم کشوری را داراست که با توجه به وسعت جمعیتی استان‌های با رتبه بالاتر طبیعی است و در شاخص‌هایی نظیر تعداد عضو فعال، میز و صندلی، ارتباط کتابخانه‌های عمومی با حوزه فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری مدیریت کتابخانه‌ای  وضعیت مطلوب و جایگاه مناسبی را در کشور دارا هستیم.

استعدادی به کتابخانه مرکزی همدان نیز اشاره کرد و افزود: کتابخانه مرکزی همدان با دارابودن بیش از 120 هزار جلد کتاب و 10 هزار عضو فعال مرجع اطلاعاتی مناسبی برای خیل مشتاقان کتاب و کتابخوانی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار