آیت الله هاشمی شخصیتی ممتاز و مورد اعتماد بنیانگذار انقلاب بود

کد خبر: ۳۵۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸ 13 January 2017
تابناک / حجت الاسلام محمدرضا شفیعی عصر پنجشنبه در مراسم ترحیم رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسجد گلشن منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: آیت الله هاشمی از نظر علم ، اقتصاد ، تجربه ، سیاست و گذشت سرآمد بود و به خوبی توانسته بود دوران دفاع مقدس و اوضاع جنگ را مدیریت کند.
 
وی آیت الله هاشمی را مدیری شجاع و مجتهدی مبارز دانست و افزود: وی به قدری برای امام (ره) ارزشمند بود که بنیانگذار انقلاب اسلامی پس از ترور ناموفق وی توسط منافقان کوردل ، برایشان گوسفند قربانی کردند.
 
حجت الاسلام شفیعی با اشاره به تمکن مالی آیت الله هاشمی از جانب خانواده پدری گفت: وی علاوه براینکه یک ریال از جمهوری اسلامی سود نبرد ، در بسیاری از موارد نیز برای این نظام مقدس، از اموال خود هزینه کرد .
 
وی با انتقاد از عملکرد سلیقه ای صدا و سیمای جمهوری اسلامی در خصوص پوشش نامناسب اخبار مربوط به وی افزود: صدا و سیما در زمان حیات این مرد بزرگ کلامی از وی اطلاع رسانی نمی کرد اما امروز شاهدیم که پس از ارتحال این یار دیرین امام (ره) ، انقلاب و رهبری به انعکاس صحبت ها و مراسم وی می پردازد.
 
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت گیلان با اشاره به اینکه مردم هاشمی را از صمیم قلب دوست داشتند اظهار کرد: وی توجه و علاقه خاصی به توسعه و آبادانی داشت و به همین دلیل برای بازدید از روند توسعه منطقه آزاد انزلی به گیلان سفرکرده بود.
دراین مراسم همچنین پیام مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور قرائت شد که اکبر ترکان دراین پیام آورده بود: باور عروج ملکوتی بزرگمردی که عمر پر برکت خود را در راه سربلندی اعتلای کشورش سپری کرده و شجاعانه تا آخرین لحظه حیات خود مبارزه کرده بود بسیار دشوار است .
وی افزود: مبارزات شجاعانه و دین محور حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران رژیم طاغوت و نقش برجسته وی در شکل گیری و استقرار جمهوری اسلامی و همراهی حضرت امام راحل از دوران پیش از انقلاب، او را به چهره شاخص و بی بدیل انقلاب اسلامی تبدیل کرده بود و پس از انقلاب نیز همواره پیشقدم در پذیرش مسئولیت های خطیر بوده و با تمام توان برای تثبیت و توسعه انقلاب تلاش کرد و حتی در طول جنگ تحمیلی نیز به عنوان فرمانده جنگ ، یک لحظه از مبارزه باز نمانده و شجاعت ، درایت و ذکاوت سیاسی خویش را در عرصه مقاومت و دفاع از اسلام عزیز و کشور به اثبات رساند.
ترکان در بخش دیگری از پیام بیان کرد: آیت الله هاشمی با پایان یافتن جنگ تحمیلی ردای کار پوشید و برای بازسازی وآبادانی کشورش قدم در مسیر سازندگی نهاد و به سردار سازندگی تبدیل شد و بی تردید ایران اسلامی نام پرآوازه فرمانده دوران دفاع مقدس و سردار بزرگ سازندگی را با افتخار بر تارک جبین خود به همراه خواهد داشت.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار