برخی بانک‌ها مقید به بانکداری اسلامی نیستند

آیت‎الله مکارم شیرازی گفت: مسئولان برخی بانک‌ها می‌خواهند درآمد بیشتر داشته باشند و مقید به بانکداری اسلامی نیستند.
کد خبر: ۳۴۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶ 15 December 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد به جایگاه بانکداری اسلامی اشاره کرد و گفت: در دنیای امروز بانکداری اسلامی و وجود بانک یک ضرورت است و اساسا بدون بانک نمی‌توان مبادلات و فعالیت‌های بزرگ اقتصادی کرد و زندگی بدون بانک بسیار سخت است.

این مرجع تقلید بیان کرد: بانکداری از غرب به کشور آمده و ما از غرب پیروی کردیم؛ باید بانکداری را اصلاح و اسلامی کنیم؛ هر کاری می کنیم از طرف دیگر بوی غرب می دهد، خیلی کار می‌خواهد تا بانکداری تبدیل به اسلامی شود.

ایشان افزود: نکته مهم اجرای بانکداری اسلامی است، بانک ها گوش به بانکداری اسلامی نمی‌دهند؛ هر چه می گوییم به قانون بانکداری اسلامی عمل کنید گوش نمی کنند، این مسئله را بارها تذکر دادیم ولی عملی نشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: مسئولان برخی بانک‌ها می خواهند درآمد بیشتر داشته باشند و مقید به بانکداری اسلامی نیستند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید روی ضمانت اجرایی قانون فکر کرد، بیان داشت: مشکل دیگر دور زدن قانون بانکداری اسلامی است با بهانه‌های مختلف کلاه درست می‌کنند و قانون را دور می‌زنند.

ایشان افزود: مشکل اصلی در اجرای قانون است، باید به مردم آموزش داد و گرنه روی کاغذ قانون درست کنیم، ارزشی ندارد، باید هم قانون اصلاح شود هم ضامن اجرا داشته باشد تا شاهد برچیده شدن مشکلات در حوزه بانکداری شویم. ریشه اصلی بانک از غرب آمده و ما می خواهیم اصلاح کنیم، ولی می‌بینیم جای دیگر خراب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار