سخنگوی قوه قضائیه: پزشک تبریزی اعتراف کرد غذاها نذری نبوده است/ نفس انتشار سند محرمانه جرم است/محکومیت یک قاضی به حبس و شلاق

در فاصله برگزاری دو جلسه سخنگوی قوه قضائیه سه نفر از کارمندان اداره جمع‌آوری اموال توقیفی در یزد دستگیر شده‌اند و اکنون به خاطر مسائل مالی در بازداشت هستند و ممکن است افراد دیگری نیز در مورد این پرونده تحت تعقیب قرار بگیرند.
کد خبر: ۳۲۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵ 13 November 2016
سخنگوی قوه قضائیه در مورد پرونده شهرداری تهران و مباحثی که در این زمینه مطرح است،‌ گفت: در مورد این پرونده سازمان بازرسی کل کشور وارد شد، آنها در حال بررسی این موضوع بودند و هنوز گزارش آنها به اتمام نرسیده بود که این گزارش نیمه تمام و نیمه کاره توسط برخی از افراد منتشر شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای افزود: نفس انتشار سند محرمانه جرم است ولی برخی در اینجا این مسأله را مخلوط می‌کنند و می‌گویند با کسی که فساد را افشا کرده چرا برخورد می‌کنید در صورتی که در این موضوع بحث انتشار سند محرمانه بوده و با آن برخورد شده است.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: پرونده شهرداری دنبال می‌شود و متوقف نشده است. همانطور که می‌دانید دادستان کل کشور گزارشی را در این ارتباط دادند، این گزارش در ادامه به دادستانی تهران ارجاع شده است و آنها در حال بررسی اسناد و مدارکی هستند که دادستان کل کشور در این ارتباط ارائه داده و یا اسنادی که در حال تکمیل هستند.

وی گفت: قطعاً در مواردی که جرمی انجام شده بدون هیچ‌گونه اغماضی و با دقت و با سرعت بیشتر رسیدگی می‌شود و در همین جا از آقای دولت‌آبادی می‌خواهیم ضمن رعایت دقت، رسیدگی به این پرونده را تسریع کنند و اگر هر فرد و هر شخصی در این پرونده جرمی مرتکب شده بر اساس ضوابط قانونی با آن برخورد کنند و امیدواریم که بتوانند ان‌شاءالله سریع‌تر به این پرونده رسیدگی کنند.

سخنگوی قوه قضاییه در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پرونده موسوم به ریخته‌گران اشاره کرد و گفت: برای 41 متهم در ارتباط با این پرونده کیفرخواست صادر شده، البته در مورد تعدادی بیش از 41 نفر تحقیق شده ولی برای 41 نفر کیفرخواست صادر شده و به دادگاه ارجاع شده است تا بعد از مطالعه پرونده‌ها وقت رسیدگی به آن مشخص شود و اکنون مطالعه پرونده آغاز شده است و وقت رسیدگی هنوز اعلام نشده است.

محسنی اژه‌ای گفت: اتهامات مختلفی برای این 41 نفر مطرح است، ولی همه این اتهامات حول مسائل مالی است.

وی ادامه داد: در فاصله برگزاری دو جلسه سخنگوی قوه قضائیه سه نفر از کارمندان اداره جمع‌آوری اموال توقیفی در یزد دستگیر شده‌اند و اکنون به خاطر مسائل مالی در بازداشت هستند و ممکن است افراد دیگری نیز در مورد این پرونده تحت تعقیب قرار بگیرند.

وی گفت: در مورد یک قاضی که متخلف بود و پرونده آن در دادگاه بود حکم صادر شد و وی به 5 سال حبس، جزای نقدی، انفصال از اقدامات دولتی و 20 ضربه شلاق محکوم شده است.

محسنی اژه ای در همین چارچوب افزود: یک کارمند تأمین اجتماعی نیز که قبلاً‌ دستگیر شده بود به یک سال حبس،‌ یک سال انفصال از خدمت و همچنین جزای نقدی و شلاق محکوم شود.

میزان نیز نوشته است، حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای در رابطه با پرونده پزشک تبریزی اظهار کرد: متهم اقرار کرده است که غذا نذری نبوده؛ فعلا پزشک بازداشت و تفهیم اتهام قتل شده است.

وی افزود: اینکه ثابت شود یا خیر مشخص نیست، همچنین در ارتباط با جنون این پزشک نیز چیزی ثابت نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار