240میلیاردریال کمک بلاعوض به کشاورزان یزدی پرداخت شد

مدیر آب و خاک و امور فنی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: طی سه سال فعالیت دولت یازدهم، بیش از240میلیارد ریال برای اجرای شبکه های نوین آبیاری در استان به صورت کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت شده است.
کد خبر: ۳۲۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹ 02 November 2016
به گزارش تابناک یزد،سید علی اصغر مصطفوی افزود: این میزان کمک بلاعوض دولت طی شش ماهه دوم سال 92 ، 93 و 94برای اجرای حدود چهار هزار هکتار آبیاری نوین در مزارع و باغات استان یزد پرداخت شده است.
وی افزود: در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به یزد همچنین برای اجرای 16هزار هکتار طرحهای آبیاری نوین درسالهای 95 و 96 مبلغ 135میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان این استان مصوب شده است .
مصطفوی با بیان اینکه تاکنون 30 درصد آن محقق شده است ادامه داد: با توجه به بحرانی بودن آب و تداوم خشکسالی ، از کشاورزان استان درخواست می کنیم برای تجهیز باغات و مزارع خود به سیستم آبیاری تحت فشار، قطره ای و تیپ به ادارات آب و خاک جهادکشاورزی مناطق زندگی خود مراجعه کنند.
این مسئول با بیان اینکه آبیاری قطره ای از سال 70 در استان آغاز شده ادامه داد: تاکنون 18 هزار هکتار از اراضی استان یزد به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز شده است و یکهزارو 200هکتار نیز در دست اجراست.
مدیر آب و خاک و امور فنی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: 14هزار و500هکتار از باغات پسته تاکنون در مناطق استان از جمله شهرستانهای ابرکوه ،خاتم و تفت به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.
مصطفوی با توجه به اینکه هم اکنون بیش از 50 هزار هکتار اراضی استان یزد قابلیت اجرای آبیاری تحت فشار را دارد یادآورشد: برای دومین سال سامانه آبیاری تیپ در سطح 200 هکتار از مزارع گندم استان به خاطر بهره وری بیشتر اجرا شده است .
وی ادامه داد: صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، کاهش علف های هرز و بهبود کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی ، سهولت در سم پاشی و کوددهی و همچنین برداشت محصول از مهمترین مزایای آبیاری تحت فشار است.
سالانه حدود120هزار هکتار اراضی در استان یزد زیر کاشت محصولات قرار دارد که از این میزان بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی برداشت می شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار