شوراهای دانش‌آموزی نماد تحقق دموکراسی در مدارس است

کد خبر: ۳۱۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲ 24 October 2016


فرماندار کرج گفت: دانش‌آموزان برای تبدیل شدن به شهروند نمونه گام بردارند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، علی قنبرزمانی امروز(سوم آبان)، در مراسم برگزاری نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی البرز اظهار کرد: با راه اندازی شوراها ساختار تازه‌ای درجامعه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: راه اندازی شوراها زمینه مشارکت مردم در امور مختلف جامعه را فراهم کرد و مفهوم دموکراسی را به صورت عملی نمایان ساخته است.

زمانی با اشاره نقش ایجاد شوراهای دانش‌آموزی اظهارکرد: دانش آموزان با فعال شدن شوراهای دانش‌آموزی در مدارس از جایگاه مشارکتی در امور اجرایی مدارس برخوردارشده‌اند.

وی افزود: دانش‌آموزان با شرکت درانتخابات این شوراها با محور های مهم جامعه به ویژه مسائل اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی آشنایی پیدا می کنند.

وی با توصیه به دانش‌آموزان برای شرکت در درانتخابات شوراهای دانش آموزی گفت: دانش‌آموزان باید کسانی را به عنوان نماینده خود انتخاب کنندکه صبور و انتقاد پذیرباشند و روحیه تعامل و مشورت داشته باشند.

فرماندار کرج ابراز کرد: مسوولیت پذیری ، احترام به قانون و حقوق دیگران و توجه به ارزش های اسلامی و انقلابی از دیگر خصوصیات نمایندگان شوراهای دانش‌آموزی است .

فرماندار ویژه کرج ادامه داد: دانش آموزان در شورای دانش‌آموزان باید با تحقیق و بهره مندی از نظر معلمان خود برای تبدیل شدن به یک شهروند نمونه گام بردارند.

زمانی گفت: در جامعه‌ای که شهروندانش به قانون اهمیت ندهند و در زندگی فردی و اجتماعی از رعایت کردن قوانین سر باز بزنند خسارات جبران ناپذیری ایجاد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار