مسعودرضا ثامنی مدیر نظارت بر اجرای خطوط اصلی شرکت فاضلاب تهران در این خصوص اظهار داشت: عملیات لولهرانی در این خط با وجود مجاورت با خط ٤ مترو و خط ١٢٠٠ میلیمتری آب در ابتدای سال در عبور عرضی از جاده مخصوص کرج به مسیر ٢١٠متری رسید و در حال حاضر این میزان لولهرانی بدون احداث شفت از مرز ٢٥٠ متر هم عبور کرد.
ثامنی با بیان اینکه مطابق بررسیهای کارشناسی و هماهنگی با شرکت سازنده دستگاه این رکورد جهانی است، تاکید کرد: ثبت این رکورد با کمک مطالعات کارشناسی ویژه زمینشناختی، استفاده از فناوری روز، توانمندی و مهارت مهندسان بهویژه کاربر دستگاه محقق شده است.
او با اشاره به مشکلات بسیار برای صدور مجوز حفاری و محدودیت در ساخت شفت در بزرگراه آیتالله سعیدی تاکید کرد: اجرای عملیات مسیرهای (درایو) طولانی ٢١٠ و ٢٥٠ متر، ضمن جبران محدودیتهای حفاری به کاهش هزینهها و تسریع در روند کار منجر شد.
ثامنی ادامه داد: احداث هر شفت شامل هزینههای جانبی مانند گرفتن مجوز و ساخت منهول است که با مهندسی مسیرهای طولانی حدود شش میلیارد تومان صرفهجویی شده است.
وی با اشاره به جمعآوری فاضلاب بخشی از مناطق ٢، ٥ و ٩ شهرداری تهران توسط این خط گفت: این خط انتقال از ابتدای جاده مخصوص کرج ( ورودی بزرگراه شهید ستاری) و میدان آزادی آغاز و پس از طی مسیر بزرگراه آیتالله سعیدی، میدان فتح و سیمتری جی به تونل فاضلابرو غربی متصل خواهد شد.
مدیر نظارت بر اجرای خطوط اصلی شرکت فاضلاب پیشرفت فیزیکی این خط را تاکنون ٦٠ درصد اعلام کرد و گفت: در این خط انتقال با طول ٤/٨کیلومتر از لولههای بتن پلیمر در اندازههای ١٦٠٠ و ١٨٠٠ میلیمتری استفاده شده و در حال حاضر به میزان ١/٨کیلومتر در حدود ٦٠ درصد طرح پیشرفت داشته است.