تعرفه‌های نظام مهندسی در البرز رتبه بندی شود

کد خبر: ۳۰۳۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲ 28 September 2016


نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی بر رتبه بندی تعرفه‌های نظام مهندسی در استان به ویژه شهرستان کرج تاکید کرد.

محمد جواد کولیوند در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بالا بودن تعرفه های نظام مهندسی در برخی مناطق استان به ویژه شهر کرج، اظهار کرد: تعرفه های در نظر گرفته شده فعلی برای همه مناطق استان یکسان است.

وی از یکسان بودن تعرفه های نظام مهندسی به عنوان یک معضل یاد کرد و گفت: اقشار ضعیف جامعه نمی توانند اقدام به دریافت پروانه پایان کار کنند و این مشکل باعث شده است میزان تخلفات در ساخت و سازها بالا رود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در ستاد اقتصاد مقاومتی مقرر شده است این مشکل مطرح و توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه علیرضا مجربی، ریس نظام مهندسی استان البرز نیز به خبرنگار مهر گفت: تعرفه های نظام مهندسی جزو ماده ۱۱۷ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی کنترل ساختمان به صورت کشوری تعیین می شود.

ساخت و ساز همراه با تخلف در شهرهای اقماری

وی با اشاره به اینکه تعرفه ها از سوی شورای مرکزی نظام مهندسی استانها ابلاغ می شود، گفت: نظام مهندسی استان البرز می تواند در چارچوب هیئت ۴ نفره تخفیف ۲۵ درصدی قائل شود.

مجربی با تاکید بر اینکه متاسفانه در شهرهای اقماری استان ساخت و سازهای انجام شده است که با تعرفه های کنونی همخوانی ندارد، گفت: تلاش سازمان نظام مهندسی استان بر این است نرخ تعرفه ها کاهش یابد.

وی ابراز امیدواری کرد تعرفه های نظام مهندسی در استان به صورت منصفانه و با رعایت نظارت و مقررات ملی تعیین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار