وزیر علوم در دیدار با امام جمعه ایلام:

امکان تحصیل دانشجویان عراقی دردانشگاه ایلام فراهم است

وزیر علوم در دیدار با امام جمعه ایلام گفت: دانشجویان عراقی در دانشگاه‌های استان ایلام پذیرش می‌شوند.
کد خبر: ۳۰۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 24 September 2016

  وزیر علوم در دیدار با امام جمعه ایلام گفت: دانشجویان عراقی در دانشگاه‌های استان ایلام پذیرش می‌شوند.

به گزارش تابناک ایلام،محمد فرهادی صبح امروز در دیدار با امام جمعه ایلام اظهار داشت: برای جذب و پذیرش دانشجویان عراقی در دانشگاه‌های استان ایلام مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امکانات برای جذب این دانشجویان در دانشگاه‌های استان ایلام وجود دارد افزود: به دلیل نزدیکی ویژگی‌ها و آداب و رسوم مردم استان ایلام و استان‌های هم مرز عراق با ایلام می‌توان به این موضوع به عنوان یک ظرفیت نگاه کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: از این ظرفیت نیز می‌توان به منظور توسعه روابط و به ویژه روابط پژوهشی و علمی و دانشگاهی استفاده کرد.

وی با اشاره به مزیت‌های ایجاد روابط دانشگاهی بین استان ایلام و استان‌های هم مرز عراقی با این استان گفت: در این میان مراکز دانشگاهی و علمی می‌توانند بهترین استفاده را داشته باشند.

فرهادی با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان عراقی مایل به تحصیل در دانشگاه‌های ایران هستند خاطرنشان کرد: دانشجویان عراقی می‌توانند در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های استان ایلام جذب شوند چرا که امکانات برای جذب این دانشجویان فراهم است.

وی به بازنگری رشته‌های دانشگاهی و مدرن کردن آنها اشاره و عنوان کرد: برخی از رشته‌هایی که در دانشگاه‌ها وجود دارند نزدیکی با نیازهای جامعه ندارند پس لازم است که در آنها بازنگری شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: باید به سمتی برویم که رشته‌هایی را متناسب با نیاز جامعه برای رونق اشتغال در جامعه داشته باشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار