باحضور اندیشمندان جهان وکشور:

نشست گفتگوهای تمدنی از « قلعه هرات تا ارگ تبریز» در تربت جام برگزارشد

دومین نشست گفتگوهای تمدنی از قلعه هرات افغانستان تا ارگ تبریز با عنوان «عرفان و تصوف »به همت مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه با حضور اساتید و نخبگان علمی کشور در دانشگاه ازاد اسلامی تربت جام برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ 16 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، در این نشست علمی، معاون پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه گفت:عنوان این نشست عرفان و تصوف است و یکی از ستاره های درخشان عرفان عبدالرحمن جامی است .
دکتر دامن پاک افزود:خطوط اتصالت تمدنی در جغرافیای شرق و غرب ایران محسوب می شود .
وی تصریح کرد:شست علمی در دو بخش با حضور اساتید و نخبگان علمی دانشگاه های هرات ، شهید بهشتی،فردوسی، بیرجند ، مذاهب اسلامی، مرکز پژوهش های آستان قدس ،حکیم  سبزواری ودانشگاه آزاد اسلامی تربت جام برگزار می شود.
در ادامه مدیر اجرایی موسسه بین المللی آسیای مرکزی(ایکاس) گفت:افتخار می کنم که با همراهی ده کشور از کره تا ترکیه انجام تحقیقات در مورد جاده ابریشم را شروع کرده ایم.
دکتر فیلهو پارک افزود:دانشمندان و اندیشمندان ایرانی  مهمترین افراد در این زمینه بوده اند و جاده ابریشم از نظر فیزیکی ،معنوی و روحانی نقش مهمی در تولید علم و تمدن انجام داده است.
وی خاطرنشان کرد:تربت جام شهری تاریخی در مسیر هرات تا تبریز است در این شهر به آنچه اجدادمان رسیده اند پی خواهیم برد.
وی اضافه کرد:مقالات علمی این نشست در سطح جهانی منتشر خواهد شد.
 فرماندار تربت جام ضمن خیر مقدم به مهمانان در شهر علم و عرفان گفت:ریشه های عرفانی ، ادبی و فرهنگی همواره اتحاد و وحدت را در این شهرستان پایدار نگه داشته است .
علی رستمی افزود:شهرستان تربت جام سرمایه های علمی آموزشی بسیار قوی دارد و در حوزه های هنر ،موسیقی و بازی های آیینی حرفی برای گفتن داریم .
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام گفت:شهرستان.تربت جام به برکت وجود شیخ احمد جامی همیشه زادگاه فرهیختگان و مظهر
علم و عرفان و وحدت و مردمی اهل دل است .
دکتر شهابی افزود:دانشگاه همواره پشتیبان فعالیت های علمی ،هنری و فرهنگی این شهرستان بوده و هست.
گفتنی است؛ دومین نشست گفتگوهای تمدنی از قلعه هرات افغانستان تا ارگ تبریز با عنوان «عرفان و تصوف »به همت مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه با حضور اساتید و نخبگان علمی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام در راستای همایش بین المللی عبدالرحمان جامی برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار