هنر انقلابی و دینی مرهون مساجد است

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با بیان اینکه هنر انقلابی و دینی پس از پیروزی انقلاب مرهون مساجد است، گفت: مسجدی بودن سرود و تئاتر باعث شده مورد استقبال مردم واقع شود.
کد خبر: ۲۷۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 13 August 2016

به گزارش تابناک رضوی، مهدی ابراهیمی در حاشیه اکران عمومی پنج تئاتر مسجدی که شب گذشته به همت جشنواره مسجدی ها و در فرهنگ سرای غدیر برگزار شد، احیاء هنر انقلابی و دینی را در مساجد اولویت فرهنگی شهر دانست و اظهار کرد: برگزاری جشنواره مسجدی ها یک ضرورت در فضای فرهنگی مشهد است تا هنر انقلابی ودینی به جایگاه واقعی خود در مساجد بازگردد.

وی با بیان اینکه هنر انقلابی و دینی پس از پیروزی انقلاب مرهون مساجد است، ادامه داد: مسجدی بودن سرود و تئاتر باعث شده مورد استقبال مردم واقع شود.

ابراهیمی ادامه داد: جشنواره مسجدی ها نشان داد که علیرغم برخی نگاه ها نسبت به هنر دینی و انقلابی، هنر مبتنی بر ارزش های دینی و انقلابی بسیار پراستعداد است و ظرفیت های ناشناخته ای دارد که باید در زمینه شناسایی و شناساندن این ظرفیت های اقدامات مهمی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه غفلت نیروهای مردمی مسجد از هنر باعث شده تا کار فرهنگی در این مکان عمومی و مذهبی محود به مناسبت ها شود، افزود: وجود گروه های سرود و تئاتر یا سایر گونه های هنری مسجد جزء اصول کار فرهنگی است و نباید آن را جزء فروع فعالیت مسجدی بدانیم.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد به نقش هویت بخشی هنر در مساجد اشاره کرد و گفت: محتوای مناسبت ها چه دینی باشد و چه انقلابی و ملی نیازمند سرود و تئاتر برای انتقال مفاهیم است و ما هنوز راه بسیار زیادی در رسیدن به این هدف داریم.

وی با بیان اینکه جشنواره مسجدی ها شروع خوبی برای احیاء دوباره هنر در مساجد بوده است، افزود: برای رسیدن به وضعیت مطلوب در این زمینه باید برنامه ریزی کنیم تا هیچ مسجدی بدون گروه هنری نباشد.

ابراهیمی بیان کرد: جشنواره مسجدی ها کار سامان بخشی گروه های هنری مساجد را به عهده دارد و مساجد باید خود تولیدگر محتوای فرهنگی و هنری باشند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره جای تولید شدن هنر نیست بلکه فضایی برای دیده شدن و تقویت توانایی ها است، ابراز کرد: جشنواره مسجدی ها تا کنون موفق بوده اما نیازمند ساماندهی بهتر است و این ساماندهی هم در شناسایی و هم استفاده از ظرفیت های مساجد و تشکل های مردمی باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است بیش از 170 نفر از عموم مردم به تماشای نمایش های مسجدی نشستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار