میزان رضایت مردم از ادارات باید ملاک ارزیابی دستگاهها باشد

فرماندار شهرستان البرز گفت: میزان رضایت مندی مردم از دستگاههای اجرایی و سرعت عمل در ارائه خدمت باید مهمترین ملاک ارزیابی مدیران اجرایی باشد.
کد خبر: ۲۷۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 07 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، رضا عسگری شنبه شب در سومین جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی، حقوق شهروندی و رسالت دستگاههای اجرایی که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: باید فرآیندهای اداری به روز و کارامد باشد تا بتواند نیازهای کنونی را پاسخ دهد.

وی اضافه کرد: متاسفانه ادارات شهرستانی اختیار لازم را برای رسیدگی به درخواستهای مردم ندارند و کارها معطل می ماند و برای حل این مشکل باید تفویض اختیار بدرستی صورت گیرد تا از مراجعه به مرکز استان جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان البرز تصریح کرد: نباید مردم در دستگاههای اجرایی معطل شوند و زمینه نارضایتی آنها فراهم شود و اگر مدیران شهرستانی قدرت و اختیار راه اندازی کار مردم را نداشته باشند عملا ایجاد آنها در شهرستانها مفهومی ندارد.

عسگری گفت: این شرایط نشان می دهد یا اعتماد به مدیران شهرستانی نیست یا ساختار ایراد دارد که باید این روند اصلاح شود و مردم در پیچ و خم های اداری گرفتار نشوند.

ملاک ارزیابی ادارات نیازمند بازنگری است

وی اضافه کرد: در حال حاضر ارزیابی ادارات بر اساس مستندات دستگاهها انجام می شود در حالی که باید رضایت مردم مهمترین عامل ارزیابی باشد اما به نظر می رسد کارها خوب انجام نمی شود و در این زمینه خلاء داریم.

فرماندار شهرستان البرز یادآورشد: در حقوق شهروندی باید فرآیند دستگاهها تعریف شود و ارزیایی براساس این فرآیند صورت گیرد و استناد به مستندات دستگاهها جوابگو نیست.

وی اضافه کرد: باید میزان راه اندازی کار مردم و رضایت مردم ملاکی برای موفقیت دستگاه اجرایی و ارزیابی مدیران باشد.

در ادامه محسن قاسمی مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین اظهارداشت: بسیاری از دستگاههای اجرایی وظایف متنوع و متعددی دارند که آنها را با مشکل مواجه می کند.

وی افزود: 24 دستگاه اجرایی بیش از 310 وظیفه برون سازمانی دارند که باید بتوان بستر خدمت رسانی مناسب را برای آنها فراهم کرد.

قاسمی بیان کرد: توجه به پوشش اسلامی در ادارات و تکریم ارباب رجوع در ادارات استان مورد ارزیابی قرار گرفته و چند دستگاه مورد تجلیل قرار می گیرند تا خدمات آنها الگویدیگران شود.

وی اظهارداشت: برای برخورد مناسب با حجاب و عفاف باید نگاهی کارشناسی و آسیب شناسی داشت و با ریشه یابی درست موضوع زمینه کاهش آسیب ها را در جامعه فراهم کرد و در این میان معرفی الگوهایی عملی در جامعه در میان ادارات و مدارس می تواند انگیزه بیشتری در جامعه برای رعایت حجاب ایجاد کند.

در این مراسم از برخی دستگاههای اجرایی که در حوزه حجاب و عفاف و تکریم ارباب رجوع موفق عمل کرده بودند تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار