نرخ کشتار دام نباید تا دی‌ماه افزایش یابد

رئیس اتحادیه قصابان همدان با اشاره به افزایش 60 درصدی نرخ کشتار دام گفت: نرخ کشتار نباید تا دی‌ماه امسال تغییر کند.
کد خبر: ۲۷۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 03 August 2016
رئیس اتحادیه قصابان همدان با اشاره به افزایش 60 درصدی نرخ کشتار دام گفت: نرخ کشتار نباید تا دی‌ماه امسال تغییر کند.

به گزارش ایسنا، اکبر جمعه، اظهار کرد: نرخ کشتار دام و طیور در دی‌ماه سال گذشته 30 درصد افزایش یافته بود که نه تنها منطقی نبوده و عرضه با تقاضا مطابقت ندارد بلکه نباید تا دی‌ماه امسال این نرخ تغییر کند.

وی علت افزایش نرخ کشتار دام را کاهش میزان دام و افزایش مرغ اعلام کرد و افزود: واحد حراست بازرگانی و اتاق اصناف با این افزایش قیمت مخالف بودند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر نرخ 10 هزار تومانی کشتار گوسفند با 60 درصد افزایش، به 16 هزار تومان و نرخ 320 هزار تومانی کشتار گوساله به 500 هزار تومان رسیده است.

جمعه به دنبال اعتراض انجام شده در هفته گذشته در خصوص افزایش نرخ کشتار دام عنوان کرد: طی انتشار اطلاعیه افزایش نرخ، اعتراضی در روز پنج‌شنبه در کشتارگاه انجام شد و به دنبال آن مدیر کشتارگاه قبول کرد تا اواخر هفته‌جاری این افزایش نرخ را اعمال نکند تا نرخ اصلی آن با برگزاری جلسه‌ای تعیین شود.

وی تصریح کرد: افزایش 10 تا 15 درصدی نرخ کشتار دام منطقی به نظر می‌رسد که البته این افزایش قیمت باید سالانه باشد بنابراین افزایش قیمت منطقی کشتار باید از دی‌ماه امسال اعمال شود.

جمعه درخصوص قیمت گوشت اعلام کرد: قیمت هر کیلو گوشت گوساله 34 تا 35 هزار تومان، هر کیلو گوشت گوسفندی 38 هزار تومان و هر کیلو گوشت مخلوط 30 تا 31 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: 190 واحد قصابی در همدان وجود دارد که دارای پروانه کسب هستند و 50 تا 60 واحد در سطح شهر بدون پروانه فعالیت دارند.

جمعه در پایان در خصوص نظارت بر این واحد‌های بدون پروانه تصریح کرد: این واحد‌ها دارای مجوز بهداشتی هستند و اداره دامپزشکی بر این واحد‌ها نظارت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار