وی با یادآوری اینکه میتوان از حیاط مدارس و مجموعههای اداری در ساعات غیرکاری به عنوان پارکینگ استفاده کرد، گفت: با توجه به ترافیک شدید و کمبود پارکینگ به عنوان یکی از موثرترین راهکارها سعی بر افزایش برنامهریزی و هدفگذاری درست در این زمینه بر رفع نارسایی است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اردبیل ادامه داد: شهر باید مدیریت نظاممند داشته باشد و در این زمینه میتوان از تجارب مفید و روبه جلو برخی کشورهای پیشرفته در این حوزه استفاده کرد.
اصلانیان بیان کرد: در حال حاضر عدم توازن برخی سازههای شهری با اصول معماری مشهود است و این امر زیبنده شهر اردبیل نیست که قصد دارد در آینده به جرگه کلانشهرها بپیوند.
وی با اذعان به اینکه مطالبات مردم در حوزه حمل و نقل به زمین مانده و پاسخگویی خاصی را در این زمینه شاهد نیستیم گفت: مطالبات مردم در حوزه حمل و نقل با توجه به کمبودها و مشکلات اعتباری و بودجهای که وجود دارد راه حل اساسی این نارساییها است که قطعا به هدفگذرای و برنامهریزی بلند مدت نیاز دارد.
عضو شورای شهر اردبیل اهمیت فرهنگسازی را در این حوزه یادآور شد و گفت: طرحهای موقت ترافیکی به هیچ وجه در حل این معضلات چارهساز نیست.
اصلانیان افزود: طرحهای ترافیکی که بدون اطلاعرسانی مناسب و در زمانی محدود اجرا میشود راهگشا نبوده و نمیتواند موانع را برطرف کند.
وی در پایان سخنان خود گفت: شهرداری اردبیل در قالب طرح جامع ترافیکی و حمل و نقل باید روی پروژههای همچون مونوریل، توسعه پارکینگ و توسعه حمل و نقل عمومی تمرکز کرده و در این راستا گامهای جدی و اساسی را بردارد.