عضو گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی خبر داد:

مرگ و میر سربی در انتظار معتادان!

عضو گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور با اشاره به افزایش میزان مرگ و میر معتادان به دلیل وجود"سرب" در تریاک، گفت: تشخیص قطعی مسمومیت سربی با انجام آزمایش تعیین سطح سِرُمی سرب خون ممکن است.
کد خبر: ۲۶۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ 27 July 2016
به گزارش تابناک رضوی، محمدرضا قديرزاده با اشاره به هشدارهاي فراوان این مرکز درخصوص وجود ناخالصي‌هاي سربی در ترياك، اظهار كرد: به علت عدم امکان تشخیص صحیح مسمومیت با سرب در سایر شهرهای کشور، امکان تعیین علت فوت دقیق بر اثر این مسمومیت وجود نداشته و آمار کشوری آن قابل احصاء نیست.
وی درباره علائم اين نوع مسموميت، ادامه داد: علائم مسمومیت مزمن با سرب به صورت غیراختصاصی و شامل کم خونی، ضعف و بی حالی، درد شکم، یبوست مزمن، دردهای استخوانی و مفصلی و حتی ضعف عضلانی است.
عضو گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی در خصوص تشخیص قطعی این مسمومیت نیز گفت: تشخیص قطعی مسمومیت با سرب با انجام آزمایش تعیین سطح سِرُمی سرب در خون است. بیماران با مشاهده چنین علائمی حتما به مراکز درمانی و بیمارستان ها مراجعه و تحت درمان تخصصی قرار گیرند.
به گفته قدیرزاده، مطالعات مرکز تحقیقات پزشکی قانونی بر روی تریاک، هروئین و شیشه‌های موجود در بازار نشان دهنده میزان بالای سرب موجود در اینگونه مواد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار