تصادفات رانندگی اردبیل درکمین گروه سنی جوان

رئیس پلیس‌راه استان اردبیل گفت: در سه‌ماهه نخست سال جاری بیشترین سن متوفیان جاده‌های اردبیل در بازه ۲۱ الی ۴۰ سال قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۵۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 04 July 2016

به گزارشخبرنگار مهر،حجت فتاحی صبح دوشنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: تحلیل‌های آماری از تصادفات سه‌ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد ۲۸ درصد از متوفیان را زنان و مابقی را مردان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: با وجود اینکه در سال گذشته بیشترین متوفیان مربوط به خود راننده بود، امسال این تقسیم‌بندی تغییر یافته و بیشترین متوفیان در بین سرنشین‌ها مشاهده می‌شود.

رئیس پلیس‌راه استان با تأکید به اینکه بیشترین تصادفات با ۳۷ درصد از کل در محور اردبیل – مغان به ثبت رسیده است، اضافه کرد: ۵۵ درصد تصادفات در محورهای اصلی و مابقی در محورهای فرعی است.

فتاحی در عین حال به ترکیب تحصیلات دانشگاهی رانندگان اشاره کرد و گفت: در تصادفات مشخص شده است که با ۲۰ درصد بیشترین سهم تحصیلات راننده دیپلم است.

وی با یادآوری کشته شدن ۳۱ نفر در تصادفات سه‌ماهه اول سال گذشته اضافه کرد: در سال جاری این رقم به ۳۵ نفر افزایش یافته است.

رئیس پلیس‌راه استان در عین حال به تغییر روز کم حادثه نیز اشاره کرد و متذکر شد: سال گذشته کم حادثه‌ترین روز چهارشنبه بود اما امسال کم حادثه‌ترین یکشنبه و پرحادثه‌ترین روز تصادفات روز جمعه است.

وی با تأکید به اینکه ۷۰ درصد تصادفات توسط خودروهای سواری به ثبت رسیده است، اضافه کرد: بیشترین دلیل وقوع تصادفات تخطی از سرعت مطمئنه است.

به گفته فتاحی در سه‌ماهه نخست سال ۱۸ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۷۳۵ تردد توسط ۲۶ دوربین تردد شمار در محورهای استان به ثبت رسیده است که با ۱۱ درصد بیشترین سهم متعلق به وسایل نقلیه سنگین است.

وی تأکید کرد: بیشترین تردد با دو میلیون و ۱۱۰ هزار و ۵۱۵ مورد در محور اردبیل – آستارا و کمترین در محور خلخال- اسالم به ثبت رسیده است.

رئیس پلیس‌راه استان پرترددترین روز در سه‌ماهه نخست را ۱۴ خرداد ماه با ثبت ۳۸۱ هزار و ۶۵۹ نفر عنوان کرد و افزود: پرترددترین محور نیز محور اردبیل- آستارا است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار