«خانه نیما» در نوشهر افتتاح شد

کد خبر: ۲۵۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱ 25 June 2016
«خانه نیما» به همت مؤسسه مردم نهاد فرهنگی هنری نیما و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در نوشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، «خانه نیما» به همت مؤسسه مردم نهاد فرهنگی هنری نیما و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در نوشهر پنجشنبه شب افتتاح شد.

میثم زندی  در آئین افتتاح خانه شعر، ادب و اندیشه نیما یوشیج در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با اشاره به اینکه نیما یوشیج به عنوان مظهر نو شدن در ساحت اندیشه تلقی می‌شود، اظهار کرد: نیما در حوزه‌های مختلف صاحب نظر بود و تأثیرات شگرفی هم از خود به جای گذاشت.

وی با بیان اینکه نیما یوشیج در دوره بازگشت ادبی یک گام به جلو برداشت، افزود: سال‌ها قبل دفتر مؤسسه مردم نهاد فرهنگی هنری نیما یوشیج در نوشهر راه‌اندازی شد و اساساً چون تیم تجسمی، نمایشی و سینمایی بودیم با همین رویکرد، نیما یوشیج را دنبال می‌کردیم.

مدیر مؤسسه مردم نهاد فرهنگی هنری نیما با اشاره به اینکه شهرت نیما در حوزه شعر و ادبیات است و بسیار علاقه‌مند بودیم تا در این حوزه نیز به نیما پرداخته شود، تصریح کرد: پس از نشست‌های مختلف با دوستان حوزه شعر و ادب نوشهر نسبت به برگزاری نشست‌های هفتگی شعر، ادب و اندیشه نیما به جمع‌بندی رسیدیم و در نهایت نیز با همکاری همین دوستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر تصمیم به راه‌اندازی «خانه نیما» گرفتیم.

وی با تأکید بر اینکه نیما یوشیج متعلق به تمام فرهنگ ایران است و آرزوی ما بود تا در همه شهرهای ایران شب نیما و خانه نیما داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در شعر و ادبیات استان مازندران ظرفیتی وجود دارد که می‌تواند شعر و ادبیات کشور را هدایت کند.

فرهنگ فقط متعلق به وزارت فرهنگ نیست

در ادامه نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: فرهنگ مظلوم و مهجور است و نسبت به مقوله فرهنگ غفلت شد.

قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه فرهنگ فقط متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد نیست و همه دستگاه‌ها باید به حوزه فرهنگ توجه داشته باشند و برای آن وقت و اعتبار بگذارند، گفت: مصوبه‌ای به مجلس آمد که باید همه دستگاه‌ها یک درصد اعتبارات خود را در حوزه فرهنگ و ورزش هزینه کنند و امیدواریم در آینده این مصوبه به یک تکلیف برای دستگاه‌ها تبدیل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار