عضو کمیسیون گردشگری اتاق تهران در گفتگو با تجارت نیوز:

دولت خود را از مدیریت گردشگری کنار بکشد

عضو کمیسیون گردشگری اتاق تهران گفت:اتاق بازرگانی به دولت پیشنهاد داده تا مدیریت و هدایت گردشگری کشورازدولت به بخش خصوصی منتقل شود.
کد خبر: ۲۴۴۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱ 13 June 2016
یعقوب امین زاده در گفتگو با خبرنگار تجارت نیوز با بیان اینکه یکی از اصلی ترین چالشهای گردشگری در کشور عدم تعامل جدی و اثر بخش بخش خصوصی با دولت است،گفت:یکی از اولویت های اتاق های بازرگانی کشور،برای گسترش صنعت گردشگری ایران،تعامل با دولت است که بتواند تصدی گریها از دولت به سمت بخش خصوصی منتقل شود.

وی افزود:یکی از چالشهایی که بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی در طول چند سال گذشته با آن روبرو بودند این است که همیشه در جایگاه تصمیم سازی در کنار دولت بوده است ولی هیچ جایگاهی برای تصمیم گیری در ارکان دولتی ندارد.

امین زاده با اشاره اینکه باید جایگاه تصمیم گیری اتاق های بازرگانی و بخش خصوصی کاملا تعیین و مشخص شود،اظهار داشت:در راستای تبیین جایگاه تصمیم گیری برای اتاق های بازرگانی،به دولت پیشنهاد دادیم که بخش خصوصی و در راس آن اتاق های بازرگانی محور اصلی اجرای سند ملی گردشگری کشور باشد.

وی ادامه داد:اتاق بازرگانی تهران به معاون اول رئیس جمهور پیشنهاد داده تا کمیسیون گردشگری این اتاق با برخورداری از حق رای ،در شورای عالی گردشگری حضور داشته باشد.
به گفته کارشناس گردشگری کمیسیون اتاق بازرگانی تهران ،یکی از چالش های جدی برای جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور فقدان جایگاه رسمی بخش خصوصی برای هدایت و مدیریت سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

وی گفت:اتاق های بازرگانی برای ایجاد سازو کار جهت تسهیل امر سرمایه پذیری به ویژه در بخش گردشگری کاملا ظرفیت دارند که تا بحال از آن استفاده نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار