اجرای طرح قرآنی «تلاوت نور» در بیش از یک هزار مسجد استان یزد

مسئول دبیرخانه کانون مساجد یزد با تاکید بر« قرائت بهترین کتاب در بهترین مکان ها» گفت: طرح قرآنی «تلاوت نور» در بیش از یک هزار مسجد استان یزد اجرا می شود.
کد خبر: ۲۴۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 12 June 2016

به گزارش تابناک یزد،محسن رستگاری گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای رسیدن به قرب الهی است که می توان را روزه داری و قرائت قرآن و افطاری دادن این راه را پیمود.

 

وی افزود: ما در این ماه شاهد حضور پرشورتر مردم در مساجد هستیم که می توانیم با برنامه ریزی این نمازگزاران را به مسجد با همراه کرده و انگیزه حضور در مساجد را در مردم تقویت کنیم تا در ماه های دیگر سال نیز این حضور بیشتر باشد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد خاطرنشان کرد: هدف ما از گسترش فعالیت های قرآنی «تقویت و گسترش فرهنگ گفتمان قرآن و آموزه های عترت نبوی»، «تقویت سبک زندگی بر محور قرآن و سنت»، « گسترش و تعمیق فرهنگ و معارف قرآن و حدیث» است.

 

رستگاری ادامه داد: در راستای ترویج فعالیت های قرآنی ما فعالیتی به نام « طرح تلاوت نور» در مساجد داریم که به عنوان کم هزینه ترین و فراگیرترین برنامه قرآنی مساجد است.

 

وی افزود: ما این طرح را در بیش از یک هزار مسجد در استان یزد اجرا کرده ایم به نحوی که در آن قرائت یک صفحه از قرآن کریم و تفسیر آیات صفحه قرائت شده در بین نمازهای ظهر و عصر و مغرب و عشا انجام می‌شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون مساجد یزد تصریح کرد: قرآن کریم کامل‌ترین کتاب در زمینه اخلاقیات، رفتارهای اجتماعی و سبک زندگی اسلامی است و معتقدیم که در این طرح بهترین کتاب در بهترین مکان تلاوت می شود.

 

رستگاری ادامه داد: اجرای دستورات قرآن‌کریم در مورد نوع زندگی اجتماعی تنها راه رفع مشکلات اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی در جامعه است و ماه رمضان، فرصت مناسبی برای تبیین ارزش‌های دینی و اصلاح سبک زندگی است.

 

وی در اين رابطه جذب جوانان و نوجوانان به منظور مشارکت در برگزاری برنامه‌های فرهنگی مساجد ضروری خواند و گفت: نشر قرآن در زندگی اقشار مختلف جامعه را از جمله اهداف شاخص اجرای طرح تلاوت نور در مبارک رمضان است.

 

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری مساجد یزد در پايان نيز با اشاره به ثبت طرح تلاوت نور مساجد در سایت معاونت آموزش و پژوهش ستاد عالی دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد کشور، اعلام کرد: از ابتدای آغاز فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد تا‌کنون، بیش از يك‌هزار مسجد استان یزد در این طرح ثبت نام کردند

شبستان .

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار