مدیرکل کتابخانه های یزد:

آماده مشارکت با خیرین کتاب هستیم

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد از آمادگی کامل این نهاد برای حمایت و مشارکت با خیرین عرصه کتاب و کتابخوانی خبر داد.
کد خبر: ۲۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ 18 April 2015
به گزارش تابناک یزد،رقیه دوست فاطمی ها در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تفت از حمایتهای مدیریت ارشد این شهرستان در بخش کتاب و کتابخوانی تقدیر کرد.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش سطح کیفی نشست های انجمن کتابخانه های عمومی شهرستانها اظهار داشت: به این منظور تیمی از سوی مجموعه کتابخانه های عمومی استان، قبل از برگزاری هر نشست با حضور در کتابخانه های هر شهرستان، مسائل و مشکلات موجود را بررسی و برای حل آنها و کسب مصوبات موثر، راهکارهای لازم را در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ارائه خواهند کرد.

دوست فاطمی ها همچنین از شهرداری تفت به دلیل پرداخت منظم نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی شهرستان در راستای توسعه امر کتاب و کتابخوانی قدردانی کرد.

فرماندار تفت نیز در این نشست با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: این شهرستان همه گونه آمادگی را برای کمک به ترویج این فرهنگ غنی و متعالی دارد چرا که کتاب و کتابخوانی از عالی ترین فرهنگهاست.

محمود زارع با تقدیر از نقش مثبت خیرین در کمک به ارتقای وضعیت کمی و کیفی کتابخانه های عمومی گفت: خیرین با ورود به توسعه زیرساختها در بخش کتاب می توانند تاثیرات چشمگیری در عرصه خطیر فرهنگ و علم و دانش داشته و نام خود را در تاریخ نیکمردی و نیکنامی به ثبت برسانند.

وی با تقدیر از خدمات و تلاشهای خیری دکتر سید حسین واحد در بخش کتاب و کتابخوانی افزود: خوشبختانه با توجه به حس نوع دوستی و تدین خیرین عزیز شهرستان تفت می توان از این پتانسیل عظیم در جهت پیشرفت شهرستان به نحو شایسته ای بهره برد.

زارع با قدردانی از خدمات و تلاش های بی وقفه مدیریت کتابخانه های عمومی شهرستان تفت اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات و فعالیت های خوب این نهاد، شاهد ترویج فرهنگ کتاب و ساماندهی وضعیت کتابخانه های عمومی در سطح شهرستان هستیم که امیدواریم این روند با شتاب بیشتری ادامه یابد.

فرماندار تفت همچنین حضور رقیه دوست فاطمی ها در سمت مدیرکل کتابخانه های عمومی استان را نوید بخش برای تعالی فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و ابراز امیدواری کرد: شاهد رشد فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان یزد باشیم.

وی با بیان این که در دولت تدبیر و امید به عرصه های فرهنگ توجه ویژه ای صورت گرفته است ادامه داد: بخش کتاب یکی از حوزه های مهم فرهنگی به شمار می آید که توجه به آن به ویژه در میان نسل جوان، آینده علمی و فرهنگی کشور را تضمین خواهد کرد.

رئیس کتابخانه های عمومی تفت نیز در این نشست به ارائه گزارشی از آمار و اقدامات صورت گرفته در نهاد کتابخانه های عمومی تفت پرداخته و با اشاره به فعالیت 9 کتابخانه عمومی در سطح شهرستان تفت گفت: بر این اساس سرانه فضای کتابخانه های عمومی در شهرستان تفت به ازای هر صد نفر 9 مترمربع می باشد.

هادی قاسمی با اشاره به عضویت 2190 نفر در کتابخانه های عمومی شهرستان تفت از رشد دو برابری این شاخص در سال 93 خبر داد و گفت: بیش از 101 هزار جلد کتاب در مخازن کتابخانه های عمومی تفت موجود است که بر این اساس به ازای هر صد نفر در شهرستان، 206 جلد کتاب موجود است.

به گفته وی در سال گذشته ،ایده پرداز برتر، کتابخوان برتر و برگزیده مسابقه خاطره نویسی کتاب در کشور ، تفتی تبار بوده اند.

دکتر سید حسین واحد، خیز تفتی نیز در این نشست از تلاشهایش برای توسعه امر کتاب و کتابخوانی گفت و خواستار توجه ویژه مسئولین به موضوع کتاب شد و بر توجه به توسعه علمی و فرهنگی کشور تاکید کرد.

بررسی اعتبارات کتابخانه های شهرستان، پیگیری تخصیص اعتبار برای راه اندازی کتابخانه های سیار روستایی، راه اندازی سالن کتابخانه عمومی دکتر واحد و تامین نیروی انسانی مورد نیاز از مهم ترین مصوبات این نشست بود.

در این نشست با اهداء لوح تقدیر و هدایایی از خدمات و تلاشهای خیر، دکتر سید حسین واحد در عرصه ساخت کتابخانه های عمومی قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار