امام جمعه اردبیل در دیدار فرمانده ناجا مطرح کرد

شبکه‌های اجتماعی تبعات ناخوشایندی به دنبال دارند/ احیای امر به معروف و نهی از منکر توسط پلیس

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه امروزه فضای مجازی زندگی بیشتر مردم را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: در صورتی که از آن غافل شویم تبعات ناخوشایندی را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۲۳۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴ 17 May 2016
 آیت الله سیدحسن عاملی عصر امروز در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی در اردبیل اظهار داشت: باید تلاش شود تا صلابت، عزت و منزلت اجتماعی نیروی انتظامی حفظ شده و کارکنان پلیس نسبت به قداست کار خود آگاه بوده و برای تامین آرامش و امنیت هر چه بیشتر برای مردم تلاش روزافزونی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: باید در پیکره نیروی انتظامی به زیرساخت‌های امنیتی توجه ویژه‌ای شود و از مجهز‌ترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌ها و تجهیزات صیانتی برخوردار باشند تا بتوانند در مواجهه با انوام جرائم و آسیب‌های اجتماعی به شکل شایسته‌تری وارد شوند.

وی با تاکید بر مدیریت منطقی و تاثیرگذار اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها توسط نیروی انتظامی گفت: این امر زمینه‌ساز ایجاد امنیت و آرامش هر چه بیشتر در جامعه و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به شکل سریع و تاثیرگذار می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به تهدیدات فضای مجازی تصریح کرد: امروزه فضای مجازی زندگی بیشتر مردم را تحت تاثیر قرار داده که پیچیدگی این فضا و گستردگی شبکه‌های اجتماعی آسیب‌های اجتماعی خاص خود را به دنبال داشته که این امری نگران‌کننده و به مانند حرکت بر روی مین بوده که در صورتی که از آن غافل شویم تبعات ناخوشایندی را به دنبال خواهد داشت.

آیت‌الله عاملی توسعه و ترویج باورهای دینی و اسلامی را راهکار مبارزه به آسیب‌های فضای مجازی دانست و افزود: باید برای مقابله با این امر سرمایه‌گذاری‌های کلانی روی تعمیق و تقویت اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی و ارزش‌های اخلاقی انجام شود تا بتوانیم از دغدغه‌ها در این حوزه بکاهیم.

وی با تاکید بر انجام اقدامات فرهنگی برای مقابله با آسیب‌های شبکه های اجتماعی و فضای مجازی اظهار کرد: این امر باید همواره مورد پیگیری توسط مسئولان مربوطه باشد و در این زمینه هیچ گونه غفلت و کوتاهی نباید انجام شود.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر توسط پلیس بیان کرد: باید پلیس با تمسک به این امر که به مصداق پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بوده با مردم تعامل برقرار کند تا این امر زمینه‌ساز مشارکت و همکاری هر چه بیشتر مردم شود چرا که تعامل مناسب بین نیروی انتظامی و مردم زمینه‌ساز ایجاد امنیت بیشتر می‌شود.

آیت‌الله عاملی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه صیانتی در استان اردبیل گفت: خوشبختانه مردم استان اردبیل در دینداری، فرهنگ، اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی و مودت به اهل بیت زبانزد هستند که این خود عاملی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار